Inauguracyjne zawody – Beijing ePrix zostaną rozegrane na Beijing Olympic Green Circuit, 3,44-kilometrowym torze wokół Stadionu Olimpijskiego w Pekinie. Kierowcy w zawodach będą używać samochodów Spark-Renault SRT_01E. Podwozie do tych pojazdów zbudowała Dallara, a napęd dostarczyła firma Renault SAS specjalizująca się w produkcji aut elektrycznych. Baterie wytwarzające 200 kW mocy (270 KM) przygotował Willams Advanced Engineering, będący częścią grupy w skład, której wchodzi słynny Willaims F1 Team. Pięciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów o stałych przełożeniach, aby zmniejszyć koszty, przygotował Hewland. Specjalnie zaprojektowane 18-calowe opony dostarczy Michelin. Mają one zapewnić otymalną wydajność w mokrych i suchych warunkach.
Program zawodów Formuły E jest jednodniowy. Obejmuje on dwa wolne treningi, kwalifikacje w czterech grupach i wyścig na dystansie 25 okrążeń – z obowiązkowym pit stopem na zmianę elektrycznego single-seatera.
Kibice mogą pomóc swemu faworytowi na torze dzięki akcji FanBoost. Przed każdą z rund mistrzostw można na stronie www.fiaformulae.com zagłosować na swego ulubionego zawodnika. Trójka kierowców, która uzyska najwięcej głosów, w trakcie wyścigu będzie mogła na 5 sekund zwiększyć moc swego pojazdu z 202 KM na 243 KM.
Do udziału w FIA Formula E Championship przyjęto 10 zespołów z 20 zawodnikami. Wśród nich znalazło się wielu kierowców z przeszłością w Formule 1. Tak wygląda lista startowa:
Virgin Racing: 2 Sam Bird (GB), 3 Jaime Alguersuari (E)
Mahindra Racing: 5 Karun Chandhok (IND), 21 Bruno Senna (BR)
Dragon Racing: 6 Oriol Servià (E), 7 Jérôme d'Ambrosio (B)
e.dams Renault: 8 Nicolas Prost (F), 9 Sébastien Buemi (CH)
Trulli GP: 10 Jarno Trulli (I), 18 Michaela Cerruti (I)
Audi Sport Abt: 11 Lucas Di Grassi (BR), 66 Daniel Abt (D)
Venturi Grand Prix: 23 Nick Heidfeld (D), 30 Stéphane Sarrazin (F)
Andretti Autosport: 27 Franck Montagny (F), 28 Charles Pic (F)
Amlin Aguri: 55 Takuma Sato (J), 77 Katherine Legge (GB)
China Racing: 88 Ho Pin Tung (CHN), 99 Nelson Piquet Jr (BR)
W pierwszym mistrzowskim sezonie Formuły E zaplanowano dziesięć rund w wielu atrakcyjnych miajscach, głownie na ulicach wielkich miast.
Kalendarz FIA Formula E Championship:
13 września 2014 - Pekin (Chiny)
22 listopada 2014 - Putrajaya (Malezja)
13 grudnia 2014 - Punta del Este (Urugwaj)
10 stycznia 2015 - Buenos Aires (Argentyna)
14 luty 2015 - miejsce do ustalenia
14 marca 2015 - Miami (USA)
4 kwietnia 2015 - Long Beach (USA)
9 maja 2015 - Monte Carlo (Monako)
30 maja 2015 - Berlin (Niemcy)
27 czerwca 2015 - Londyn (Wielka Brytania)