Z nim dynamiczny rozwój w ostatnich latach modeli i stylistyki Škody przechodzi do kolejnej rundy. Także jako światową premierę marka pokazuje nową Škodę Octavię Scout i nową Škodę Octavię G-TEC zasilaną gazem ziemnym. Ponadto nową Škodę Octavię można zobaczyć po raz pierwszy w najwyższej wersji wyposażenia Laurin & Klement.

Oprócz tego Škoda Auto prezentuje trzy nowe modele specjalne o sportowym wyglądzie: Škodę Yeti Monte Carlo, Škodę Rapid Spaceback i Škodę Citigo. W 2013 producent z Mlada Boleslav dostarczył do dilerów na całym świecie 920.800 aut. Był to drugi w kolejności rok największej sprzedaży w historii marki.

- Škoda znajduje się na kursie wzrostu - powiedział prezes Zarządu Škoda Auto, prof. dr h.c. Winfried Vahland. - Osiem nowych lub zmodyfikowanych modeli w 2013 roku pokazuje siłę marki Škoda. Ze „Škodą VisionC wchodzimy na kolejny stopień ewolucji języka stylistycznego Škody i podkreślamy rozwój marki. W toku największej ofensywy modelowej naszej historii w nadchodzących latach odnawiamy i uzupełniamy paletę modeli. Chcemy przy tym wzrastać, zachowując tradycyjne wartości Škody, dodał prof. dr h.c. Vahland.

W ten sposób czeski producent płynnie nawiązuje do sukcesów minionych lat. Punktem startowym i kamieniem milowym stylistyki obecnej ofensywy modelowej była wersja studyjna Škoda VisionD pokazana w 2011 roku. Od tego momentu Škoda rozbudowała do dzisiaj swoją paletę z pięciu do siedmiu rodzin modeli. Do programu produkcyjnego został wprowadzony samochód miejski Škoda Citigo oraz samochody kompaktowe Škoda Rapid i Rapid Spaceback. Škoda Octavia – wyraźnie najważniejszy model marki – wystartowała w nowej, już trzeciej generacji i staje się absolutnym przebojem o wysokim, dwumiejscowym wskaźniku wzrostu. Kompaktowy SUV Škody Yeti został mocno odświeżony i przyciąga teraz dwoma wariantami. Także okręt flagowy, Škoda Superb, przeszedł gruntowną modyfikację w zakresie stylistyki i techniki.

Studium projektowe VisionC

- Zaprezentowane w Genewie studium Škoda VisionC pokazuje, w którym kierunku będzie się rozwijał język formy marki. Škoda stała się w ostatnich latach międzynarodowym producentem na wielką skalę, powiedział Werner Eichhorn, członek Zarządu Škoda Auto ds. sprzedaży i marketingu. - Wzrosły aspiracje marki w zakresie techniki, stylistyki, funkcjonalności i obecności na świecie. Dalej podążamy tą drogą. Nasze samochody stały się wyrazistsze, bardziej dynamiczne i emocjonalne.

Nową dla marki koncepcją pięciodrzwiowego coupé Škoda wyraźnie daje znak, że producent za możliwe uważa nowe modele samochodów. Škoda VisionC jest emocjonalnym wykrzyknikiem, wyraźnym sygnałem dynamiki marki na jej drodze do przyszłości.

Foto: Auto Świat
Genewa 2014 | Premiery Skody

Škoda Octavia Scout

Światową premierę ma w Genewie nowa Škoda Octavia Scout. Nowym wydaniem Czesi prezentują najlepszą Octavię Scout wszystkich czasów. Crossover jest prawdziwym skautem o solidnym offroadowym wyglądzie, ze znakomitymi właściwościami jezdnymi także na trudnych drogach, wysokosprawnym, nowoczesnym napędem na cztery koła i innowacyjną techniką. Nowa Škoda Octavia Scout przekonuje nie tylko wieloma możliwości zastosowania, ale wszelkimi świetnymi cechami nowej Octavii: najlepszą funkcjonalnością, nadzwyczaj obszernym wnętrzem, bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości i najnowocześniejszymi rozwiązaniami bezpieczeństwa i komfortu.

Samochód ma prawdziwy charakter. Uniwersalne auto o wyglądzie rasowego podróżnika sprawia na drodze tak samo dobre wrażenie, jak i na bezdrożach. Najważniejszą cechą optyczną są duże zderzaki z przodu i z tyłu oraz okładziny z tworzywa sztucznego po bokach. Prześwit o wysokości 171 mm w porównaniu ze zwykłą Octavią jest większy o 33 mm. We wnętrzu Scout ma własne elementy stylistyczne.

Znakomite właściwości jezdne także w terenie zapewnia nowoczesna technika napędu na cztery koła. Podstawą tego napędu jest sprzęgło Haldex piątej generacji. Do tego nowa Octavia Scout ma świetną zdolność wspinania się i pokonywania pochyłości oraz dużą siłę pociągową. Tylne zawieszenie Octavii Scout stanowi nowoczesna oś wielowahaczowa.

Do wyboru są dwa silniki wysokoprężne i jeden benzynowy o mocy do 135 kW. W porównaniu z poprzednim modelem zużycie paliwa nowej Octavii Scout jest wyraźnie mniejsze – średnio o 20 procent.

Od 2007 roku Škoda Auto oferuje Octavię także w wariancie Scout. Do końca 2013 sprzedano łącznie 53.600 Octavii Scout. Oznacza to prawie 8 procent całkowitej sprzedaży Octavii Combi w ciągu tego okresu.

Škoda Octavia G-TEC

- Światową premierę w światłach rampy ma w Genewie także Škoda Octavia G-TEC – pierwsza seryjna Octavia zasilana gazem ziemnym. - Opracowując swoje samochody, Škoda konsekwentnie stawia na redukcję zużycia paliwa i emisji CO2, powiedział dr Frank Welsch, członek Zarządu Škoda Auto ds. Rozwoju Technicznego i Designu.

Octavia G-TEC zapewnia wyjątkowy zasięg jazdy – Octavią G-TEC 1.4 TSI/81 kW można przejechać na jednym tankowaniu maksymalnie do 1.330 km. Silnik ten jest dwupaliwowy, tzn. może być zasilany gazem ziemnym lub benzyną. Dwa napełnione zbiorniki gazu ziemnego wystarczają na przejechanie odległości do 410 km. Po ich opróżnieniu silnik automatycznie przełącza się na benzynę, na której może pokonać do 920 km. Seryjnie Octavia G-TEC jest wyposażona w ekologiczny pakiet Green tec (funkcja Start-Stop i odzysk energii hamowania). Zużycie paliwa na 100 km wynosi 5,4 m3 (3,5 kg) gazu ziemnego, co odpowiada emisji CO2 tylko 97 g/km.

Foto: Auto Świat
Genewa 2014 | Premiery Skody

Przyjazny dla środowiska silnik na CNG jest dostępny zarówno dla Škody Octavia w wersji limuzyny, jak i dla Octavia Combi. Octavia jest drugim czeskim modelem na gaz ziemny. Od końca 2011 Škoda ma w programie miejski samochód Citigo zasilany CNG.

Silnik na gaz ziemny jest dla ŠKODY ważnym elementem dalekosiężnej strategii rozwoju. Wyjątkowo małe zużycie paliwa zapewniają wersje GreenLine. Obecnie 97 modeli marki ŠKODA emituje poniżej 120 g CO2/km, z czego 17 poniżej 100 g CO2/km.

Octavia i Superb Laurin & Klement

To motto obu założycieli firmy Škoda Auto, panów Václava Laurina i Václava Klementa, po 118 latach od założenia czeskiego zakładu produkcji samochodów zupełnie nie straciło znaczenia. Samochód marki Škoda zawsze oznacza „trochę więcej auta” i zachwyca klientów w każdym wymiarze. W szczególny sposób ekskluzywną elegancję potwierdzają wysokiej wartości wersje Laurin & Klement modeli Škody. Na salonie genewskim Czesi pierwszy raz prezentują nową Škodę Octavię L&K oraz Superba L&K.

Modele Monte Carlo

Rodzina sportowych modeli Monte Carlo Škody powiększyła się o trzech nowych członków. Wkrótce pojawią się sportowe wersje specjalne także dla modeli: Citigo, Yeti i Rapid Spaceback. Już dziś czeski producent samochodów oferuje atrakcyjne wersje Monte Carlo dla Fabii i Fabii Combi.

Sportowe siedzenia, aluminiowe felgi, dynamiczne elementy stylistyczne z zewnątrz i od środka, atrakcyjne kolory – wyraziste modele specjalne Škody Monte Carlo pociągają sportowym wyglądem i i bogatym wyposażeniem seryjnym.

CZYTAJ WIĘCEJ