W drugiej edycji tego unikalnego w polskiej skali programu organizatorzy przygotowali sporo nowości. Przede wszystkim zmieniła się szata graficzna strony internetowej programu www.defensywnikierowcy.pl. Została ona zaprojektowana tak, aby nawiązywać do deski rozdzielczej samochodu. Modyfikacji uległ również kurs e-learningowy, który został poszerzony o nowe pytania i zagadnienia. W kolejnych miesiącach na stronie programu pojawi się przygotowany przez ekspertów specjalny test psychologiczny dla kierowców i gra on-line.

Na stronie programu nowym elementem jest Wirtualany Doradca - Ewa, która udziela odwiedzającym stronę internautom informacji na temat kampanii. Zrealizowany przez Stanusch Technologies Chatbot wyposażony jest również w syntezator mowy oraz nowatorską technikę animacji ruchów twarzy, dostosowaną do dźwięku wypowiedzi. Dodatkowa cecha wyróżniająca serwis to możliwość korzystania z zaawansowanej semantycznej wyszukiwarki internetowej (WEB 3.0).

Latem 2009 dla uczestników programu rozpocznie się konkurs, w którym głównymi nagrodami będą praktyczne szkolenia z jazdy na autodromie i możliwość zdobycia tytułu "Kierowcy Roku 2009" programu www.defensywnikierowcy.pl - Bezpieczne Auto Firmowe.

"Marka Goodyear od początku swojej działalności, czyli ponad stu lat, jest kojarzona z bezpieczeństwem i komfortem jazdy. Ponadto Grupa Goodyear Polska oferuje kompleksową infrastrukturę wsparcia dla operatorów flot i samochodów firmowych. Dlatego cieszy nas, że możemy po raz drugi zaangażować się w program www.defensywnikierowcy.pl - Bezpieczne Auto Firmowe, podnoszący bezpieczeństwo jazdy właśnie wśród tej ważnej grupy kierowców. Jej udział w codziennym ruchu drogowym od kilku lat systematycznie rośnie - to właśnie kierowcy aut firmowych pokonują najwięcej kilometrów, często w pospiechu i stresie" - powiedziała Marta Konopacka, Dyrektor ds. Komunikacji Grupy Goodyear Polska.

"Kampania BAF pokazuje, że istnieje sposób, aby uchronić siebie przed agresywnymi zachowaniami innych kierowców. Każdy użytkownik samochodu może te zasady poznać i zastosować podczas jazdy. Dzięki temu rośnie w naszym kraju grono kierowców, mających świadomość tego, jak właściwy styl jazdy mocno wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego. W tej edycji program trwa aż dwanaście miesięcy, ma także ulepszoną, bardziej atrakcyjną formułę. Jesteśmy pewni, iż dzięki temu nowa edycja będzie cieszyć się jeszcze większym powodzeniem wśród kierowców - internautów i realnie przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa na naszych drogach" - dodała M. Konopacka.

Druga część kampanii informacyjnej i promocyjnej ruszy w lutym br. W kampanii społecznej postawiono na nietypowe zastosowanie trójwymiarowej grafiki animacyjnej 3D, opartej na technice cel-shading oraz tradycyjnej animacji i rysunku klasycznym. Ponadto dla serwisu jest komponowana muzyka, która stanie się jednym ze znaków rozpoznawczych programu. Kampania będzie promowana w serwisach motoryzacyjnych: www.flota.com.pl, www.autofirmowe.pl, www.moto24tv.pl oraz www.autocentrum.pl.

Kierowca defensywny jest przede wszystkim odpowiedzialny. Realistycznie ocenia własne możliwości. Kontroluje swoje emocje i jest tolerancyjny wobec innych kierowców, a także pieszych. Dostosowuje prędkość do warunków na drodze i do stanu swojego organizmu. Nie prowadzi pod wpływem alkoholu, leków czy narkotyków. Zapina pasy. Zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego. Jest uważny i przewidujący. Jeździ tak, aby chronić własne życie i nie być zagrożeniem dla innych.

Kierowca agresywny jeździ tak, jakby zasady zdrowego rozsądku i kodeks drogowy nie obowiązywały. Denerwują go inni kierowcy i nierzadko próbuje się na nich odegrać. Nie przestrzega ograniczeń prędkości. Przejeżdża na czerwonym świetle, nie zapina pasów. Jeździ ryzykownie, nawet dla zabawy. Zdarza mu się prowadzić pod wpływem używek. Utrudnia jazdę innym kierowcom. Podczas prowadzenia samochodu wykonuje wiele innych czynności. Uważa się za bardzo dobrego kierowcę. Jest śmiertelnym zagrożeniem dla siebie i innych.