Po sobotnich kwalifikacjach, gdy zapalił się bolid Lewisa Hamiltona, wydawało się, ze startujący z alei serwisowej Brytyjczyk na trudnym do wyprzedzania Hungaroringu będzie miał wyjątkowo utrudnione zadanie. Jednak były mistrz świata już wielokrotnie udowodnił, że potrafi walczyć, a szczególnie na mokrym po opadach torze. Także było i tym razem.
Już po kwalifikacjach zanosiło się na ciekawą rywalizację, ponieważ jeden z faworytów, Lewis Hamilton, musiał startować z alei serwisowej. W sobotę podczas kwalifikacji w Q1 spłonął jego bolid i nie było innego wyjścia. Kiedy podano komunikaty pogodowe, a przed startem zaczęło padać, jasne się stało, że będzie sporo nieprzewidywalności i kombinowania. To była woda na młyn dla Hamiltona.
Początek nie wskazywał na to, że ktokolwiek zagrozi Nico Rosbergowi. Niemiecki kierowca pewnie ruszył z pole position i szybko zaczął budować przewagę nad goniącymi go Valtterim Bottasem (Williams) i Sebastianem Vettelem (Red Bull).
Na dziewiątym okrążeniu. Marcus Ericsson (Caterham) rozbił bolid, a na tor musiał wyjechać samochód
bezpieczeństwa. Przy neutralizacji kilku kierowców zaryzykowało i zmieniło opony z przejściowych na slicki. Ta taktyka w ogóle nie przyniosła efektu, ponieważ tor jeszcze nie wysechł i kierowcy mieli poważne problemy na mokrych partiach.
Po zjechaniu samochodu bezpieczeństwa prowadził Daniel Ricciardo (Red Bull). Za jego plecami jechał Felipe Massa z Williamsa.
Na 23. okrążeniu rozbił się Sergio Perez z Force India.
Samochód bezpieczeństwa znowu pojawił się na torze i wszystko zaczynało się od nowa.
Tym razem najlepiej po restarcie ruszył Alonso. Przez długi czas Hiszpan prowadził, ale z tyłu naciskali Daniel Ricciardo i Lewis Hamilton. Nico Rosberg tracił coraz więcej.
Końcówka Grand Prix Węgier 2014 była wyjątkowo emocjonująca i praktycznie trudno było wytypować ostatecznego zwycięzcę. Na ostatnich 10 okrążeniach odbywała się walka o ułamki sekund pomiędzy Fernando Alonso (Ferrari), Lewisem Hamiltonem (Mercedes) i Danielem Riccardo (Red Bull Racing). Po zmianie opon, w szaleńczy pościg na prowadzącą trójka wyruszył Nido Rosberg (Mercedes), ale ostatecznie na ostatnich okrążeniu nie udało mu się wyprzedzić w walce o podium swojego rywala z zespołu – Lewisa Hamiltona.
Ryzykujący jazdę na bardzo zużytych oponach Fernando Alonso ostatecznie stracił pierwsze miejsce na rzecz jadącego na mało zużytych gumach – Daniela Riccardo. Ostatecznie Australijczyk wygrał swoje drugie w tym sezonie Grand Prix Formuły 1 i po raz kolejny w tym sezonie okazał się lepszy od swojego kolegi z zespołu – mistrza świata Sebastiana Vettela.
Niewątpliwie za największego przegranego tego wyścigu może uważać się Nico Rosberg, który co prawda zdobył punkty za czwarte miejsce i utrzymał pozycję lidera mistrzostw, ale zapewne Niemiec liczył na znacznie więcej. Przynajmniej na wyprzedzenie Hamiltona i miejsce na podium.
Obecnie bohaterowie Formuły 1 udają się na trzytygodniową przerwę, by po wypoczynku zainaugurować drugą część sezonu na belgijskim Circuit de Spa-Francorchamps.
Grand Prix Węgier 2014 – wyniki
Poz. | Nr | Kierowca | Zespól | Okr. | Czas/strata | Start | Pkt. |
1 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 70 | 1:53:05.058 | 4 | 25 |
2 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 70 | +5.2 s | 5 | 18 |
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 70 | +5.8 s | 22 | 15 |
4 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 70 | +6.3 s | 1 | 12 |
5 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 70 | +29.8 s | 6 | 10 |
6 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 70 | +31.4 s | 16 | 8 |
7 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 70 | +40.9 s | 2 | 6 |
8 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 70 | +41.3 s | 3 | 4 |
9 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 70 | +58.5 s | 8 | 2 |
10 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 70 | +67.2 s | 7 | 1 |
11 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 70 | +68.1 s | 11 | |
12 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 70 | +78.4 s | 21 | |
13 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 70 | +84.0 s | 20 | |
14 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 69 | +1 okr. | 10 | |
15 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 69 | +1 okr. | 15 | |
16 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 69 | +1 okr. | 18 | |
Ret | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 32 | +38 okr. | 13 | |
Ret | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 24 | +46 okr. | 17 | |
Ret | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 22 | Wypadek | 12 | |
Ret | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 14 | Wypadek | 9 | |
Ret | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 10 | Wypadek | 14 | |
Ret | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 7 | Wypadek | 19 |
Grand Prix Formuły 1 – sezon 2014 – klasyfikacja kierowców
Poz. | Kierowca | Kraj | Zespół | Punkty |
1 | Nico Rosberg | Niemcy | Mercedes | 202 |
2 | Lewis Hamilton | W. Brytania | Mercedes | 191 |
3 | Daniel Ricciardo | Australia | Red Bull Racing-Renault | 131 |
4 | Fernando Alonso | Hiszpania | Ferrari | 115 |
5 | Valtteri Bottas | Finlandia | Williams-Mercedes | 95 |
6 | Sebastian Vettel | Niemcy | Red Bull Racing-Renault | 88 |
7 | Nico Hulkenberg | Niemcy | Force India-Mercedes | 69 |
8 | Jenson Button | W. Brytania | McLaren-Mercedes | 60 |
9 | Felipe Massa | Brazylia | Williams-Mercedes | 40 |
10 | Kevin Magnussen | Dania | McLaren-Mercedes | 37 |
11 | Sergio Perez | Meksyk | Force India-Mercedes | 29 |
12 | Kimi Räikkönen | Finlandia | Ferrari | 27 |
13 | Jean-Eric Vergne | Francja | STR-Renault | 11 |
14 | Romain Grosjean | Francja | Lotus-Renault | 8 |
15 | Daniil Kvyat | Rosja | STR-Renault | 6 |
16 | Jules Bianchi | Francja | Marussia-Ferrari | 2 |
17 | Adrian Sutil | Niemcy | Sauber-Ferrari | 0 |
18 | Marcus Ericsson | Szwecja | Caterham-Renault | 0 |
19 | Pastor Maldonado | Wenezuela | Lotus-Renault | 0 |
20 | Esteban Gutierrez | Meksyk | Sauber-Ferrari | 0 |
21 | Max Chilton | W. Brytania | Marussia-Ferrari | 0 |
22 | Kamui Kobayashi | Japonia | Caterham-Renault | 0 |
Grand Prix Formuły 1 – sezon 2014 – klasyfikacja producentów
Poz. | Zespół | Punkty |
1 | Mercedes | 393 |
2 | Red Bull Racing-Renault | 219 |
3 | Ferrari | 142 |
4 | Williams-Mercedes | 135 |
5 | Force India-Mercedes | 98 |
6 | McLaren-Mercedes | 97 |
7 | STR-Renault | 17 |
8 | Lotus-Renault | 8 |
9 | Marussia-Ferrari | 2 |
10 | Sauber-Ferrari | 0 |
11 | Caterham-Renault | 0 |