Art. 31 ust. 1 kodeksu precyzuje 7 warunków, które muszą być spełnione podczas holowania. Prędkość na terenie zabudowanym nie może przekraczać 30 km/h, a poza nim 60 km/h. Holujące auto musi mieć zapalone światła mijania, a pojazd holowany umieszczony z tyłu po lewej stronie trójkąt odblaskowy.

Zamiast niego może używać żółtych sygnałów błyskowych (tzw. koguta). Połączenie holem musi być takie, że wyklucza samoodczepienie się. Sam hol winien być oznakowany na przemian kolorami białym i czerwonym lub żółtą albo czerwoną chorągiewką przyczepioną pośrodku połączenia.

Odległość między pojazdami nie powinna przekraczać 3 m, kiedy stosowany jest hol sztywny i 4-6 m, gdy korzystamy z połączenia giętkiego. Pojazd ciągnięty na holu sztywnym powinien mieć przynajmniej jeden układ hamulcowy sprawny.

Gdy hol jest giętki, sprawne powinny być oba układy pojazdu holowanego. Zabronione jest przy tym holowanie auta, w którym hamulce działają przy włączonym silniku, a ten jest akurat niesprawny. I najważniejsze: pojazdem holowanym musi kierować osoba posiadająca prawo jazdy. Zabronione jest holowanie więcej niż jednego pojazdu.

Dozwolone jest branie na hol samochodu członowego. Samochód z przyczepą lub naczepą nie ma natomiast prawa występować w roli pojazdu holującego. Na autostradzie holowanie jest zabronione, z wyjątkiem holowania przez pomoc drogową do najbliższego zjazdu z drogi lub miejsca obsługi podróżnych.

W przypadku holowania motocykla nie ma obowiązku przyczepiania trójkąta ostrzegawczego, a samo złącze musi być giętkie i zamontowane w sposób umożliwiający natychmiastowe odczepienie. Jacek Wróblewski