Schemat testów zderzeniowych Instytutu EuroNCAP skupia się na ogólnym poziomie bezpieczeństwa pojazdu, dzięki czemu użytkownik otrzymuje łatwiejszy do zinterpretowania wynik w postaci pojedynczej oceny. Nowy system uwzględnia poziom bezpieczeństwa kierowcy, pasażerów i dzieci przewożonych w samochodzie, poziom ochrony pieszych, a także dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo. W ramach wprowadzonego w lutym 2009 roku nowego algorytmu oceniania, nowa Honda CR-V - podobnie, jak modele Accord, Insight, Jazz, CR-Z i Civic - otrzymała maksymalną ocenę 5 gwiazdek.

Honda CR-V w teście zderzeniowym EuroNCAP 2013 otrzymała nastepujące oceny:

  • za ochronę pasażera – 33 punkty (93 proc.)za ochronę dziecka – 37 punktów (74 proc.)za ochronę pieszego – 25 punktów (68 proc.)za systemy wspomagające – 6 punktów (66 proc.)

Maksymalna ocena poziomu bezpieczeństwa modelu CR-V w testach EuroNCAP odzwierciedla zaangażowanie Hondy w kwestię ogólnego bezpieczeństwa w pojazdach tej marki. W myśl zasady bezpieczeństwo dla wszystkich, Honda zapewnia ochronę nie tylko kierowcy i pasażerom modeli tej marki, ale także pieszym i innym uczestnikom ruchu drogowego. W centrum testów zderzeniowych Hondy w Tochigi analizowane są zderzenia pojazdów o różnych masach i rozmiarach. Na podstawie analiz, inżynierowie opracowują systemy pozwalające zredukować obrażenia wszystkich osób biorących udział w zderzeniu.

Nowa Honda CR-V to kolejny model w gamie Hondy, który otrzyma najnowszy silnik wysokoprężny 1,6 litra i-DTEC z serii Earth Dreams Technology. Honda z tym silnikiem jest dostępna z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów, dzięki czemu oferuje nabywcy zarówno doskonałe osiągi (300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 120 KM mocy), jak i niską emisję CO2 (119g/km). Będzie dostępna w sprzedaży od jesieni 2013 roku.

Bezpieczeństwo w Hondzie CR-V

  • System kontroli stabilności jazdy VSA z kontrolą trakcji

VSA został zaprojektowany, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu panowania nad samochodem w ostrych zakrętach, w czasie przyspieszania i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół oraz sterowanie mocą silnika.

  • Samoadaptacyjny elektryczny układ wspomagania kierownicy MA-EPS

System wykrywa niestabilne zachowanie pojazdu na śliskiej nawierzchni podczas jazdy w zakręcie i podczas hamowania, a następnie automatycznie wysyła odpowiednie sygnały do układu kierowniczego, aby skłonić prowadzącego do obrócenia kierownicy we właściwym kierunku. Oprócz zwiększenia wydajności działania układu kierowniczego, system pomaga ustabilizować pojazd podczas hamowania i zniwelować nadsterowność i podsterowność.

  • System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu ESS

W przypadku awaryjnego hamowania, układ ESS (Emergency Stop System) automatycznie włączy światła stopu i kierunkowskazy. Światła będą wówczas bardzo szybko migały, aby ostrzec pojazdy jadące z tyłu o gwałtownym hamowaniu, co minimalizuje ryzyko kolizji.

  • Zaawansowany system wspomagający jazdę (ADAS)

System obejmuje trzy zaawansowane rozwiązania techniczne, które poprawiają bezpieczeństwo jazdy:

System utrzymywania na pasie ruchu (LKAS)

LKAS identyfikuje linie ograniczające pas ruchu pojazdu, przetwarzając informacje dostarczane przez kamerę. W momencie wykrycia, że samochód jest bliski przekroczenia linii pasa ruchu, system odpowiednio wspomaga obrót koła kierownicy aby pomóc prowadzącemu utrzymać prawidłowy tor jazdy.

Tempomat adaptacyjny (ACC)

Dzięki ACC kierowca może zaprogramować zarówno odpowiednią prędkość jazdy, jak i dystans do poprzedzającego pojazdu. W momencie, gdy odległość zmniejszy się poniżej ustalonego poziomu, system natychmiast przyhamuje pojazd. Jeśli wymagana jest większa siła hamowania, system wyemituje ostrzeżenie.

System ograniczający skutki kolizji (CMBS)

CMBS monitoruje dystans pomiędzy Hondą CR-V a poprzedzającym pojazdem, ostrzegając kierowcę o potencjalnie niebezpiecznej sytuacji, a gdy kolizja jest nieunikniona, pomaga zredukować jej skutki.

Wszystkie systemy ADAS mają wspomagać kierowcę, a nie całkowicie go zastąpić.

  • Struktura nadwozia typu ACE

Struktura ACE zapewnia pasażerom maksymalne bezpieczeństwo w razie wypadku w rzeczywistych warunkach drogowych. Wielokątna struktura przedniej części nadwozia została zaprojektowana tak, aby zapobiec deformacji kabiny, rozpraszając energię zderzenia z dala od przedziału pasażerskiego poprzez liczne elementy przyjmujące na siebie impakt kolizji. Struktura ACE redukuje jednocześnie ryzyko pionowego i poprzecznego niewspółosiowego ustawienia samochodów biorących udział w zderzeniu, co jest szczególnie istotne w przypadku czołowego zderzenia pojazdów o różnych wysokościach, masach i sztywnościach nadwozi.

  • Ochrona pieszych

Konstrukcja przedniej części nowej Hondy CR-V absorbuje energię zderzenia podczas wypadku z udziałem pieszego. Elementy zaprojektowane w celu złagodzenia jego skutków to:

- Zachowanie wolnej przestrzeni bezpośrednio pod powierzchnią maski silnika, dzięki czemu pieszy nie będzie miał kontaktu z twardymi, nieodkształcającymi się elementami komory silnikowej

- Osie ramion wycieraczek łamiące się w razie kolizji z pieszym.

- Mocowania błotników przednich i zawiasy maski silnika absorbujące energię uderzenia.

  • System ograniczania urazów kręgosłupa

Przednie fotele Hondy CR-V zostały wyposażone w system ograniczania urazów kręgosłupa szyjnego, który opracowano, by zminimalizować poważne urazy kręgów szyjnych w przypadku zderzeń tylnych.