Rüsselsheim. Ma on w założeniu ma konkurować z liderami swojego segmentu jak m.in. Skoda Fabia, Ford Fiesta, Kia Rio, Renault Clio.

Auto powstało na nowej platformie i jego długość całkowita wzrosła z 3995 mm do 4035 mm. O 45 mm zwiększył się rozstaw osi i ma obecnie 2570 mm. Zwiększyła się także pojemność bagażnika z 295 litrów do 320 litrów.

Zmieniła się przednia i tylna część nadwozia, poprawił się komfort pasażerów. Producent zapowiada także lepsze wyposażenie, w którym pojawi się panoramiczny, szklany dach.

Do napędu przewidziano dotychczasową gamę jednostek napędowych – czterocylindrowe benzynowe 1.2 o mocy 86 KM i 1.4 o mocy 101 KM oraz trzycylindrowe wysokoprężne 1.1 CRDi o mocy 75 KM i czterocylindrowe 1.4 CRDi o mocy 90 KM.

Auta na rynek europejski będą produkowane w tureckiej fabryce Hyundaia.

Premiera nowego Hyundaia i20 odbędzie się 2 października podczas dnia prasowego międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu.