Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Hyundai Lantra

Hyundai Lantra

Ikona samochodu

Hyundai Lantra był samochodem osobowym klasy średniej-niższej produkowanym przez południowokoreański koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się w 1990 roku i Koreańczycy mieli nie lada problem z jego nazwą. Początkowo chcieli „ochrzcić” go jako Elantra, jednak nazwa ta zbyt przypominała Mitsubishi Magna Elante. Z tego powodu w większości krajów europejskich oraz w Australii, pojazd sprzedawany by jako Lantra, z kolei na rynku rodzimym oraz w kilku innych azjatyckich krajach, obowiązywała nazwa Avante.

Dopiero od 2001 roku, pojazd otrzymał jedną nazwę - Elantra. Hyundai Lantra (J1) miał być początkowo następcą modelu Excel, jednak ostatecznie zastąpił go Accent. W pierwszej generacji dostępny był jedynie 4-drzwiowy sedan. Mimo ubogiego wyposażenia i nienajlepszych materiałów użytych do wykończenia wnętrza, Hyundai oferował za dopłatą m.in. klimatyzację czy półskórzaną tapicerkę.

W 1994 roku zmieniono nieco pas przedni i tylny, wygładzając niektóre linie. Również wnętrze doczekało się delikatnego odświeżenia. Oprócz tego do standardowego wyposażenia wprowadzono poduszkę powietrzną dla kierowcy oraz ABS. Pod maską znalazły się wyłącznie 4-cylindrowe silniki benzynowe. Najmniejszy generował 86 KM z 1,5 litra pojemności. Większa, 1,6-litrowa jednostka osiągała 106 lub 114 KM, natomiast topowe 1.8 generowało 129 KM. Moc kierowana była na przednie koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-stopniowej przekładni ręcznej.

W 1995 roku pojawiła się II generacja Hyundaia Lantry (J2). Styliści unowocześnili nadwozie, wygładzając resztę kanciastych linii i dodając kilka delikatnych przetłoczeń, jednak na próżno w nadwoziu szukać polotu i ciekawych kształtów. Obok sedana, po raz pierwszy w historii Hyundaia, w ofercie znalazło się także kombi. Na bazie Lantry/Elantry powstał także model Coupe. Na tym nie koniec innowacji, przy projektowaniu Lantry J2 po raz pierwszy skorzystano ze specjalnego kalkulatora przy konstruowaniu zawieszenia.

W 1998 roku przeprowadzono lifting, podczas którego zmodernizowano maskę, zderzak, reflektory, atrapę chłodnicy, a także tylną klapę, tylne lampy i nieco wnętrze. Pod maską, znalazły się silniki benzynowe 1.5/88 KM, 1.6/114 KM, 1.8/128 KM i 2.0/139 KM, a także jedna jednostka o zapłonie samoczynnym, zapożyczona od PSA - 1.9 D generujący 68 KM (ten sam silnik, który montowany był w Polonezie Caro 1.9D). Jeśli chodzi o rodzaj napędu i dostępne skrzynie biegów, wszystko zostało jak w pierwszej odsłonie.

W 2000 roku zakończono produkcję modelu Lantra, z uwagi na jej przemianowanie na Elantrę.

Hyundai Lantra - generacje

Ikona samochodu

Hyundai Lantra I (1990 - 1995)

Ikona samochodu

Hyundai Lantra II (1995 - 2000)

Hyundai Lantra - powiązane artykuły

Trzecia odsłona

Trzecia odsłona

Na miejsce premiery nowego modelu Hyundai wybrał salon samochodowy w Turynie, który odbył się w tym roku w dniach 10-18 czerwca. Tu 26 lat wcześniej zadebiutował pierwszy Pony, zaprojektowany przez późniejszego guru w świecie wzornictwa - Giorgetto Giugiaro.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test