Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Hyundai Terracan

Hyundai Terracan

Ikona samochodu

Hyundai Terracan to jeden z pierwszych SUV-ów produkowanych przez południowokoreański koncern wielobranżowy. Nazwa oznacza „władcę ziemi” (terra - ziemia, khan – władca).

Auto jest następcą Gallopera i czerpie też od niego wiele części, jednak konstrukcyjnie jest zupełnie nowym pojazdem, bazującym na Mitsubishi Pajero. Terracan debiutował w 1999 roku pod nazwą Highlander na rynkach azjatyckich. 2 lata później pojawił się także w Europie pod wcześniej wspomnianą nazwą i w ówczesnych czasach by najlepiej sprzedającym się modelem koncernu obok modelu Atos.

Pudełkowaty kształt oraz duże przeszklenie gwarantowały dobrą widoczność, a wnętrze było bardzo przestronne i mogło przewieźć do 5 osób. Bagażnik dawał do dyspozycji aż 750 litrów pojemności, która po złożeniu tylnej kanapy wzrastała do imponujących 2000 litrów. Standardowo auto jest wyposażone w napęd na 4 koła, jednak w normalnej jeździe napędzana jest tylko tylna oś. W przypadku niesprzyjających warunków lub trudniejszego terenu, przednia oś jest dołączana. Oprócz tego Terracana wyposażono także w blokadę mechanizmu różnicowego.

Standardowym silnikiem był 2,5-litrowy diesel rozwijający 103 KM. Nie został on jednak przewidziany na Starym Kontynencie. Tu była dostępna jednostka wysokoprężna o pojemności 2,9 litra oraz 3,5-litrowy benzyniak V6. Miały one moc odpowiednio 150 i 200 KM. Pierwszy z nich współpracował z przekładnią ręczną o 5 przełożeniach,a drugi z 4-biegowym automatem.

W 2005 roku auto przeszło facelifting, który przyniósł m.in. nową atrapę chłodnicy, listwy ochronne oraz tylne światła. Poza tym do standardowego wyposażenia wprowadzono alufelgi. Rok wcześniej z kolei jednostkę wysokoprężną wzmocniono do 163 KM.

Produkcja Terracana zakończyła się w 2006 roku, a jego następcą był model ix55 znany też pod nazwą Veracruz.

Głównymi konkurentami Hyundaia Terracana był m.in. SsangYong Rexton oraz Nissan Terrano.

Hyundai Terracan - generacje

Ikona samochodu

Hyundai Terracan (2001 - )

Hyundai Terracan - powiązane artykuły

Artykuły o Hyundai Terracan

Samochody z Polski trafią do ukraińskich żołnierzy. Akcja Jacka Hugo-Badera

Samochody z Polski trafią do ukraińskich żołnierzy. Akcja Jacka Hugo-Badera

Jacek Hugo-Bader opowiedział nam o swojej akcji kupowania samochodów dla żołnierzy w Ukrainie. – Po prostu dam im takie auto i nie będę miał poczucia, że stoję i przypatruję się z założonymi rękoma – wyjaśnia. Dzięki staraniom reportażysty i wsparciu darczyńców dla Ukraińców zostały kupione i przygotowane trzy auta terenowe.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech