Hyundai Tiburon to kompaktowe coupe produkowane przez południowokoreański koncern. W zależności od rynku, auto znane było także jako Coupe oraz Tuscani. Auto zadebiutowało się w 1996 roku jako następca modelu S-Coupe.
Dosyć chaotyczna stylistyka poprzednika została uporządkowana w I odsłonie Tiburona. Mimo obłych kształtów, całość prezentuje się spójnie. Początkowo do napędu służył 140-konny silnik benzynowy o pojemności 2 litrów. Rok po debiucie w ofercie pojawiła się także wersja z mniejszym, 1,6-litrową jednostką o mocy 114 KM. W USA dostępny był także silnik 1.8/130 KM. Co ciekawe, mimo iż konstrukcyjnie Tiburon bazował na modelu Lantra, w dopracowaniu zawieszenia pomagali inżynierowie z… Porsche, co sprawiło iż auto w odpowiednich rękach może niejednego zaskoczyć. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej automatycznej.
W 1999 roku przeprowadzono facelifting Hyundaia Tiburon. Linia nadwozia została zachowana, jednak największe zmiany widać w pasie przednim. Wyróżnia się on charakterystycznymi, okrągłymi reflektorami, które łącznie z kierunkowskazami i halogenami stanowiły aż 5 par świateł z przodu. Zmieniła się także maska, która miała być przedłużeniem kształty wewnętrznych świateł, a boczne przetłoczenia zyskały wyraźniejszy zarys.
Również tylny pas uległ zmianie, a wnętrze unowocześniono. Pod względem technicznym poprawiono układ hamulcowy. W 2001 roku dotychczasowy silnik 1.6, został zastąpiony przez jego lżejszego odpowiednika, który rozwijał 109 KM. Z kolei silnik 2.0 w tym samym roku z uwagi na normy emisji spalin, po modernizacji stracił 5 KM.
2002 rok przyniósł II generację Hyundaia Tiburon. Karoseria została kolejny raz przeprojektowana, tym razem jednak styliści byli bardziej powściągliwi w wyrażaniu swojej wyobraźni. Efektem było bardzo zgrabnie, zwarto i zadziornie wyglądające coupe. Wnętrze dalej pozostawiało trochę do życzenia pod względem jakości wykończenia, jednak wyposażenie standardowe uległo poprawie obejmując już m.in. poduszki powietrzne czołowe i boczne.
Oprócz 4-cylindrowych silników 1.6/105 KM oraz 2.0/136, 143 KM, do oferty dołączył 2,7-litrowy motor V6. Jednostka generowała 167, a od 2007 roku 165 KM, co przy masie nieco ponad 1400 kg zapewniało zaskakującą dynamikę. Obok dotychczasowych przekładni, z silnikiem V6 można było zamówić 6-stopniową skrzynię ręczną. W 2005 roku zmieniono przedni zderzak, reflektory i tylne światła. Kolejna modernizacja przyszła po 2 latach, kiedy to znów zmieniono reflektory na bardziej wydłużone, a z błotników usunięto wloty powietrza.
Produkcja Hyundaia Tiburon została zakończona w 2009 roku, a jego następcą został tylnonapędowy Genesis Coupe.