Raport najcenniejszych 100 marek świata (Best Global Brands) przygotowuje od 15 lat amerykańska firma konsultingowa Interbrands.
Przy wycenie wartości danej marki brane są pod uwagę m.in. wyniki finansowe, inwestycje, oferta rynkowa, gama produktów, sposób zarządzania, innowacyjność.
Najcenniejsza –wg. tegorocznego raportu – jest Toyota – w ogólnym zestawieniu 100 firm zajmuje 8 miejsce, a jej wartość wyceniono na 42 miliardy 392 miliony dolarów. W ostatnim roku wartość Toyoty wzrosła o 20 proc.
Toyota już po raz 11 uznana została za najbardziej wartościową markę motoryzacyjną na świecie.
Jakie jeszcze firmy motoryzacyjne znalazły się w raporcie? Zobaczcie w naszej galerii.
Na zakończenie dwie ciekawostki z raportu. Pierwsza: jedyną firmą motocyklową, która znalazla się na liście 100 najcenniejszych motoryzacyjnych marek świata jest Harley-Davidson (91 miejsce w zestawieniu) wyceniony na 4 miliardy 772 miliony dolarów.
Ciekawostka druga: pierwsze miejsce na liście najcenniejszych marek świata zajmuje Apple wycenione na 118 miliardów 863 miliony dolarów. Na drugim miejscu jest Google wyceniony na 107 miliardów 439 milionów dolarow, a na trzecim Coca-Cola wyceniona na 81 miliardów 563 miliony dolarów.