Pomysł na stworzenie crossovera marzeń Sebastiana Vettela narodził się podczas salonu genewskiego w 2011 roku. Pierwszy koncept ujrzał światło dzienne kilka miesięcy później na salonie we Frankfurcie, a wersja gotowa do produkcji oficjalnie została przedstawiona wiosną tego roku w Genewie.

Zakres modyfikacji w FX Vettel Edition jest bardzo szeroki i obejmuje:

  • spoilery wykonane z włókien węglowychobudowy lusterekgrilllistwy boczne.

Kształt spoilerów nie tylko dodaje stylistyce auta agresywności, lecz także znacznie zmniejsza jego masę i poprawia aerodynamikę oraz zwiększa siły docisku istotne podczas szybkiej jazdy. Tylny spoiler dachowy, również z karbonu, jest wyposażeniem opcjonalnym. Specjalnie dla tej wersji zaprojektowano 21-calowe alufelgi BBS.Zmiany w układzie jezdnym i napędowym nie są rewolucyjne. Moc silnika zwiększono z 390 do 420 KM, a moment z 500 do 520 Nm.

O 20 mm obniżono też prześwit nadwozia i zamontowano sportowe sprężyny. Więcej uwagi poświęcono układowi wydechowemu, który został wyposażony w specjalną klapkę, otwieraną lub zamykaną przyciskiem na konsoli środkowej. Po jego wciśnięciu do uszu kierowcy dociera iście koncertowe, basowe brzmienie 8 cylindrów, które skutecznie poprawia humor kierowcy. Podczas przyspieszania i redukcji biegów ryk silnika sprawia więcej przyjemności niż słuchanie muzyki z pokładowego systemu audio.

Zresztą sama jazda potrafi dostarczyć mnóstwo satysfakcji. Reakcje na wciśnięcie pedału gazu są spontaniczne i szybkie, zwłaszcza w trybie Sport, kiedy to praca 7-biegowej przekładni wyraźnie nabiera wigoru, a zawieszenie usztywnia się. FX prowadzi się pewnie, jest dynamiczny, choć od modelu sygnowanego nazwiskiem mistrza F1 można by oczekiwać ciut więcej. Za to zakręty połyka jak po szynach, bez cienia pod- czy nadsterowności.

Produkcja modelu, limitowana do 150 sztuk, rozpocznie się w lutym 2013 roku, a klienci, którzy zdecydują się słono zapłacić za to auto, dołączą do elitarnego klubu z licznymi przywilejami. Dla nich zostanie przygotowany specjalny program, w tym lekcje jazdy u słynnych kierowców, przejażdżki w trzymiejscowym bolidzie F1 czy VIP-owskie zaproszenia na ekskluzywne imprezy.