Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Innocenti

Innocenti

Innocenti

Innocenti to włoska firma motoryzacyjna założona w 1933 roku przez Ferdinando Innocenti'ego. Pierwszymi pojazdami produkowanymi przez firmę (już po wojnie) były skutery Lambretta.

W 1959 roku zostało podpisane porozumienie z British Motor Corporation i tak 2 lata później na bazie Austina A40 pojawił się Innocenti A40. W 1965 roku, włoska firma zaczęła też produkować pod swoją nazwą, dobrze znanego Austina Mini. Po 8 latach Leyland (właściciel BMC) wykupił włoską firmę.

Od 1974 roku w ich modelach montowane były brytyjskie jednostki napędowe, a nadwozia były stylizowane przez Bertone'a. Rok później angielska firma przez kłopoty finansowe wycofała się ze współpracy, ale w 1976 orku Włochów kupiło De Tomaso.

W 1982 roku firma zrezygnowała z brytyjskich jednostek napędowych na rzecz silników od Daihatsu oraz Moto Guzzi (należacego do De Tomaso). Po wielu komplikacjach Innocenti przełamał się w końcu do współpracy z Fiatem czego efektem była produkcja Innocenti Elba (Fiat Uno Kombi), który był montowany m.in w zakładach Fiata w Bielsku-Białej. Ostatnim modelem produkowanym przez nich był Mille (Fiat Uno), przeznaczony na rynek włoski.

Innocenti zakończył produkcję w 1997 r. ogłaszając tym samym upadłość.

Innocenti - modele

Ikona samochodu

Innocenti Mini

Ikona samochodu

Innocenti Minitre

Innocenti - powiązane artykuły

Artykuły o Innocenti

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech