Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Instalacja gazowa

Instalacja gazowa

Tankowanie LPG nie jest takie straszne. Instrukcja krok po kroku

Tankowanie LPG nie jest takie straszne. Instrukcja krok po kroku

Autogaz wciąż ma swoich zwolenników i w całej Europie można znaleźć wielu użytkowników samochodów z instalacją LPG, szczególnie przy wysokich obecnie cenach paliw. Dużym ułatwieniem dla właścicieli pojazdów na gaz jest możliwość tankowania bez potrzeby korzystania z pomocy obsługi stacji. Zobacz, jak prawidłowo i bezpiecznie uzupełnić LPG w samochodzie.

Dacia z fabryczną instalacją LPG. Wyjaśniamy, jak to działa i ile kosztuje

Dacia z fabryczną instalacją LPG. Wyjaśniamy, jak to działa i ile kosztuje

Czy ponad 3 miliony kierowców może się mylić? Mało prawdopodobne. A tylu właśnie w Polsce (dokładnie 3,3 miliona) ma w swoich samochodach instalację LPG. Dacia od lat stawia właśnie na to paliwo. Sprawdziłem, z czym wiąże się użytkowanie właśnie takiego samochodu.

Sprawdziliśmy, jak bardzo opłaca się montaż instalacji LPG? A może lepiej wymienić benzyniaka na diesla?

Sprawdziliśmy, jak bardzo opłaca się montaż instalacji LPG? A może lepiej wymienić benzyniaka na diesla?

Choć baryłka ropy naftowej jest już o blisko 40 dolarów tańsza niż w drugiej połowie marca 2022 r., to paliwa na stacjach są wyraźnie droższe niż przed rokiem. I choć nieznacznie spada cena oleju napędowego na stacjach, to kierowcy tankujący benzynę na razie nie mają powodów do optymizmu. Wraca zatem temat autogazu, którego cena w ostatnich miesiącach okazała się stabilna, a pora roku sugeruje, że LPG wkrótce może być nawet tańsze. Komu zatem opłaca się zainwestować w instalację gazową, aby tankować za pół ceny?

LPG w samochodzie w leasingu. Czy to możliwe?

LPG w samochodzie w leasingu. Czy to możliwe?

Najprościej jest wziąć w leasing auto fabrycznie wyposażone w instalację LPG, ewentualnie wybrać taki model, który może zostać wyposażony w instalację przez dilera – i wówczas bierzemy w leasing samochód, który ma instalację już jako nowy. Jeśli ktoś już jeździ leasingowanym samochodem i chciałby w takim pojeździe zamontować instalację, to też jest to możliwe, ale wymaga dopełnienia dodatkowych formalności.

Czy da się jeszcze kupić nowe auto z LPG? Taka jazda jest szalenie tania

Czy da się jeszcze kupić nowe auto z LPG? Taka jazda jest szalenie tania

Dziś już coraz mniej mówi się o autach na gaz, choć cały czas jest to dobra alternatywa, by oszczędzić pieniądze i być bardziej ekologicznym. Sprawdziliśmy, jakimi samochodami można wyjechać z salonu z zasilaniem LPG.

Czy warto inwestować w LPG? Opłaca się jeździć, ale czy opłaca się montować?

Czy warto inwestować w LPG? Opłaca się jeździć, ale czy opłaca się montować?

Dość szybko ubywa zarejestrowanych w Polsce samochodów jeżdżących na LPG, jednak wciąż jest ich ponad 2,5 mln. Polscy kierowcy zużywają rekordowe ilości autogazu, od lat nie maleje też liczba stacji, gdzie można zatankować to paliwo. Boom w warsztatach montujących instalacje gazowe jest już jednak przeszłością, kierowcy boją się problemów technicznych, odstraszają też ich koszty inwestycji. A może warto się przełamać i zainwestować w tanią jazdę na gazie?

Najlepsze silniki do LPG - 10 silników nadających się do zasilania gazem

Najlepsze silniki do LPG - 10 silników nadających się do zasilania gazem

Najlepsze silniki do LPG to niestety, ale będą starsze konstrukcje. Nowoczesne jednostki z wtryskiem bezpośrednim wymagają bardziej skomplikowanych i — co za tym idzie — droższych instalacji, których ceny zaczynają się od 3,5 tys. zł. Dodatkowo wymagany jest dotrysk benzyny, obniżający opłacalność inwestycji. Dzięki wskazówkom z warsztatów LPG wybraliśmy 10 silników godnych polecenia

Zamontowałem gaz w swojej hybrydzie. Za przejechanie 100 km płacę tylko 21 zł

Zamontowałem gaz w swojej hybrydzie. Za przejechanie 100 km płacę tylko 21 zł

Szukając oszczędności w czasie inflacji w swojej hybrydowej Toyocie Auris 1.8/136 KM z 2014 r. postanowiłem założyć instalację gazową. Przedstawiam koszty jej montażu i realne wydatki na eksploatację.

Samochody z LPG nie mogą tam wjechać. Wielu kierowców o tym nie wie lub ignoruje zakaz

Samochody z LPG nie mogą tam wjechać. Wielu kierowców o tym nie wie lub ignoruje zakaz

Korzystanie z samochodu zasilanego LPG niesie ze sobą spore korzyści finansowe. Paliwo to jest znacznie tańsze niż benzyna i pomimo tego, że auta "na gaz" spalają go więcej, sumaryczne koszty tankowania są niższe. Użytkowanie samochodu z LPG niesie ze sobą niestety także ograniczenia, w tym zakaz, który na co dzień może być uciążliwy.

Czy zabraknie gazu LPG? Na pewno będzie drożej

Czy zabraknie gazu LPG? Na pewno będzie drożej

Polska Izba Gazu Płynnego alarmuje, że z powodu embarga na LPG z Rosji, jakie ma w teorii obowiązywać w Polsce od stycznia 2023 r., w naszym kraju zabraknie ok. 700 tys. ton tego paliwa. LPG w Polsce jest wykorzystywane głównie jako paliwo do samochodów, w mniejszym stopniu do ogrzewania domów i do zasilania kuchenek. To się jednak zmienia. Konsekwencje mniejszej ilości LPG na rynku i nowych pomysłów wykorzystania tego paliwa mogą być spore – wyższe ceny tankowania to tylko niektóre z nich.

Siedem sposobów na niższe spalanie. Co działa, co nie działa, a co ma niebezpieczne skutki uboczne?

Siedem sposobów na niższe spalanie. Co działa, co nie działa, a co ma niebezpieczne skutki uboczne?

Paliwa drożeją w zastraszającym tempie, ceny paliw co chwilę przełamują kolejne "psychologiczne granice". Kierowców coraz bardziej interesuje to, jak można oszczędzać na tankowaniu. Ale uwaga! Nie wszystkie tradycyjne sposoby na oszczędną jazdę działają w nowych autach, a wiele metod obniżenia zużycia paliwa może też mieć na dłuższą metę niebezpieczne skutki uboczne.

Tankuj chrust! Jak przerobić auto, żeby jeździło na holzgas?

Tankuj chrust! Jak przerobić auto, żeby jeździło na holzgas?

Ceny paliwa od miesięcy nieustannie rosną i przebijają kolejne granice. Eksperci ostrzegają, że w nieodległej przyszłości problemem mogą być nie tylko wysokie ceny, ale nawet dostępność benzyny, oleju napędowego czy LPG. Tak już kiedyś bywało! Jaka jest alternatywa dla tych paliw? Auta da się przerobić tak, żeby spalały tzw. holzgas (gaz drzewny), czyli gaz generatorowy, który można uzyskać z drewna. Jak to zrobić?

Rekordowe ceny benzyny. LPG znów się opłaca?

Rekordowe ceny benzyny. LPG znów się opłaca?

Gdy masz już w aucie instalację LPG i nie musisz liczyć kosztów inwestycji, jazda na autogazie zawsze przynosi mniejsze lub większe oszczędności. Co innego, gdy za montaż instalacji trzeba zapłacić i przeliczać, kiedy inwestycja się zwróci. Obecne ceny paliw sprawiają, że znów opłaca się przynajmniej rozważyć inwestycję w LPG. Komu się to może opłacać?

Polska europejską potęgą. Pod względem liczby z LPG wyprzedza nas tylko Turcja

Polska europejską potęgą. Pod względem liczby z LPG wyprzedza nas tylko Turcja

Chociaż Polska wciąż nie należy do gigantów motoryzacyjnych w skali światowej czy nawet europejskiej, to pod względem liczby aut osobowych z instalacją LPG jest prawdziwą potęgą. Z ponad 3,3 mln samochodów zasilanych autogazem na Starym Kontynencie ustępujemy jedynie Turcji i wyprzedzamy trzecie pod tym względem Włochy.

Sprawdziłem, ile naprawdę kosztuje jazda na LPG – test SsangYong Korando 1.5 LPG

Sprawdziłem, ile naprawdę kosztuje jazda na LPG – test SsangYong Korando 1.5 LPG

Nowoczesny samochód wyposażony w instalację LPG, nawet gdy jedzie na gazie, wciąż zużywa pewne ilości benzyny. Niby niewiele, bo tylko od kilku do kilkunastu procent zużytego paliwa to benzyna, niemniej burzy to nieco prosty, wydawałoby się, rachunek ekonomiczny. Podczas testu SsangYonga Korando 1.5 LPG pokusiłem się o pomiary: ile kosztuje jazda na gazie, co się składa na te koszty i ile naprawdę, w porównaniu do jazdy na samej benzynie, można zaoszczędzić.

Paliwa coraz droższe, ale cena LPG stabilna. Czy wróci boom na instalacje gazowe?

Paliwa coraz droższe, ale cena LPG stabilna. Czy wróci boom na instalacje gazowe?

Podczas gdy ceny benzyny i oleju napędowego wystrzeliły, osiągając już dziś na wielu stacjach poziom bliski 7 zł za litr, ceny LPG zachowują stabilność. Co więcej, relacja ceny autogazu do ceny benzyny jest dziś wyjątkowo korzystna dla właścicieli samochodów wyposażonych w instalacje. Sprawdzamy, czy widać już wzrost zainteresowania instalacjami LPG.

Auta z LPG jednak niezagrożone? Minister infrastruktury uspokaja

Auta z LPG jednak niezagrożone? Minister infrastruktury uspokaja

Najpierw troje posłów PiS podało w wątpliwość przepisy zawarte w projekcie ustawy o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia. Zdaniem parlamentarzystów mogą one doprowadzić do wyłączenia z użytku trzech milionów aut z instalacjami gazowymi. Teraz ministerstwo infrastruktury zapewnia, że samochody z LPG są niezagrożone.

Nowe przepisy dotyczące aut z LPG. Sprawa dotyczy nawet 3 mln pojazdów

Nowe przepisy dotyczące aut z LPG. Sprawa dotyczy nawet 3 mln pojazdów

Już od 1 stycznia 2022 r. mają zacząć obowiązywać nowe przepisy dotyczące aut z instalacjami gazowymi LPG i CNG. Problem polega na tym, że zapisy zawarte w proponowanej ustawie pozostają niejasne, a użytkownicy aut zasilanych gazem mogą nawet stracić homologacje na już zamontowane instalacje.

Szaleństwo cen na stacjach paliw. Jazda na LPG coraz bardziej bez sensu?

Szaleństwo cen na stacjach paliw. Jazda na LPG coraz bardziej bez sensu?

Pękła psychologiczna bariera 3 zł za litr LPG – na niektórych stacjach, i to wcale nie przy autostradzie, kierowcy za litr gazu płacą już dużo ponad 3 zł. Drastycznie podrożał w ostatnich dniach także olej napędowy, niemniej coraz bardziej zasadne staje się pytanie: czy jazda na gazie to naprawdę duża oszczędność? Ile trzeba wydać na ON, benzynę czy autogaz, aby przejechać 1000 km, czyli dla większości kierowców średni miesięczny dystans?

Materiał promocyjny
Czy gaz jest paliwem ekologicznym?

Czy gaz jest paliwem ekologicznym?

Czy gaz zanieczyszcza powietrze mniej niż paliwa konwencjonalne? W niektórych krajach auta zasilane LPG są traktowane jako niskoemisyjne. Jak jest naprawdę?
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech