Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Isuzu Trooper

Isuzu Trooper

Ikona samochodu

Isuzu Trooper to samochód terenowy produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się na rynku w 1981 roku. Proste, kanciaste kształty nie wyróżniały się z tłumu, ale jednocześnie sprawiały że auto wyglądało modnie jak na tamte czasy.

Isuzu Trooper był oparty na ramie z niezależnym przednim zawieszeniem i sztywnym tylnym mostem. Występował on w wersji 3- oraz 5-drzwiowej. Duży prześwit i reduktor sprawiały, iż Trooper całkiem dobrze radził sobie poza asfaltem. Do napędu służyło kilka benzyniaków (2.0 88 KM, 2.2 92 KM, 2.3 112 KM, 2.6 122 KM) oraz jednostek wysokoprężnych (2.2D 53 KM, 2.2 TD 72 KM, 2.8 TD 97 lub 106 KM). Napęd przenoszony był na tylne lub wszystkie koła w zależności od ustawienia reduktora. Do wyboru była 4-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-stopniowy „manual”.

W 1992 roku zadebiutowała II generacja Isuzu Troopera. W Europie pojazd znany był jako Opel Monterey. Druga odsłona Troopera była zdecydowanie dojrzalsza, nowocześniejsza i bardziej praktyczna od jej poprzednika. O ile przednie zawieszenie nie zostało mocno zmienione, o tyle w tylnym zaszły duże zmiany mające na celu poprawę stabilności pojazdu oraz wygody pasażerów. Co ciekawe, w długiej, 5-drzwiowej odmianie, Trooper był zdolny przewieźć 7 pasażerów.

W 1999 roku pojazd przeszedł facelifting, który oprócz zmian stylistycznych nadwozia przyniósł także zmiany w gamie jednostek napędowych. Początkowo do wyboru były 3,2-litrowe benzyniaki V6 generujące 177 lub 193 KM oraz 3,1-litrowy turbodiesel o mocy 125 KM. Benzyniaki zostały zastąpione 3,5-litrową jednostką generującą 218 KM. Pojawił się także nowy silnik o zapłonie samoczynnym – 3.0 DTI rozwijający 159 KM. Rodzaj napędu i wybór skrzyni biegów nie zmienił się w porównaniu do pierwszej generacji.

W 2002 roku zakończono produkcję Isuzu Troopera, a jego następcą został model Axiom.

Isuzu Trooper - generacje

Ikona samochodu

Isuzu Trooper I (1981 - 1991)

Ikona samochodu

Isuzu Trooper II (1991 - 2002)

Isuzu Trooper - powiązane artykuły

Nowe auto sprzed 30 lat – prosto z kontenera z Niemiec

Nowe auto sprzed 30 lat – prosto z kontenera z Niemiec

Oto zupełnie nowe japońskie auto terenowe sprzed 30 lat. Samochód po długim okresie przechowywania w kontenerze trafił z Niemiec do Polski. Na liczniku symboliczny przebieg zaledwie 122 km, gdyż terenówki jak dotąd jeszcze nie zarejestrowano.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech