W podstawowej wersji Jaguar F-Type ma napęd na tylne koła. Układ AWD opracowany przez inżynierów Jaguara steruje napędem w taki sposób, aby nie „popsuć" zalet tylnego napędu, co w autach sportowych jest bardzo ważne.

W normalnych warunkach 100 proc. napędu przekazywane jest na koła tylne – dzięki temu prowadzenie Jaguara F-Type jest typowe dla sportowych aut tylnonapędowych.

Jeśli jednak komputer stwierdzi, że przyczepność tylnych kół pogarsza się lub koła te zaczynają buksować, wysyła sygnał, aby sprzęgło centralne przeniosło część momentu obrotowego na koła przednie.

Układ AWD pozwala także ograniczyć uślig kół przednich (podsterowność) na szybko pokonywanych zakrętach.

Wersje z napędem AWD można z zewnątrz poznać po głębszym przetłoczeniu maski oraz zmienionych wlotach powietrza z boku nadwozia.

Z tyłu F-Type ma także znaczek z napisem AWD.

Kierowca może wybrać w Jaguarze F-Type trzy tryby jazdy: mormalny, na deszcz, śnieg lub lód oraz dynamiczny.