Najtańsza wersja z napędem 4x2 i silnikiem 2.0 MJD 240 KM kosztuje 139 900 zł. Najdroższy Cherokee to z kolei wersja V6 3.2 o mocy 272 KM w specyfikacji Limited. Za tak skonfigurowane auto trzeba zapłacić 199 900 zł.

Auto oferowane jest z napędem 4x2 i 4x4 z trzema systemami Jeep Active Drive I, Jeep Active Drive II i odmianie Lock z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Cherokee to bowiem pierwszy SUV klasy średniej z odłączanym napędem osi tylnej, celem obniżenia strat energii (gdy funkcjonalność 4x4 nie jest potrzebna) oraz zużycia paliwa. Przełączanie napędu pomiędzy 4x2 a 4x4 następuje automatycznie bez ingerencji kierowcy, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym zależnie od sytuacji.

Jeep dostępny jest w trzech wersjach enia Longitude, Limited i Trailhawk. Podstawową jednostką napędową będzie ekonomiczny, 2,0-litrowy turbodiesel o mocy 170 KM w tandemie z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów. W europejskiej gamie modelowej Cherokee oferowany będzie także silnik benzynowy V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra połączony z 9-stopniową, automatyczną skrzynią przekładniową.

Jeep Cherokee - cennik

LONGITUDE 2.0 MJD / 140 KM / M6 4X2 139 900 zł.
LONGITUDE 2.0 MJD / 140 KM / M6 Jeep Active Drive I 153 900 zł.
LONGITUDE 2.0 MJD / 170 KM / A9 Jeep Active Drive I 169 900 zł.
LIMITED 2.0 MJD / 140 KM / M6 Jeep Active Drive I 176 900 zł.
LIMITED 2.0 MJD / 170 KM / A9 Jeep Active Drive I 192 900 zł.
LIMITED 2.0 MJD / 170 KM / A9 Jeep Active Drive II 199 900 zł.
LIMITED V6 3.2L / 272 KM / A9 Jeep Active Drive I 199 900 zł.
TRAILHAWK V6 3.2L / 272 KM / A9 Jeep Active Drive II Lock 193 900 zł.

Na rynkach Rosji oraz Bliskiego Wschodu oferowana będzie ponadto wersja Sport napędzana czterocylindrowym (R-4) silnikiem benzynowym 2.4 Tigershark MultiAir, który współpracuje z tym samym automatem 9-stopniowym.

Jeep Active Drive I

Najprostszy napęd z jednostopniowym modułem transferu mocy (PTU), który działa automatycznie i zapewnia płynność aktywacji napędu 4x4 przy dowolnej prędkości jazdy. Układ ten nie wymaga ingerencji czy udziału ze strony kierowcy i samoczynnie koryguje zjawisko znoszenia podczas dynamicznej jazdy, pozwalając skuteczniej panować nad pojazdem w sytuacjach pod- i nadsterowności. Do optymalizacji rozdziału mocy na kołach Jeep Active Drive I wykorzystuje system kontroli trakcji przy pomocy hamulców. Napęd 4x4 załączany jest za pośrednictwem w pełni zmiennego mokrego sprzęgła w obudowie tylnego mechanizmu różnicowego. Sprzęgło kontroluje odpowiedni transfer momentu obrotowego stosownie do różnych warunków eksploatacyjnych, m.in. na podłożu o niskiej przyczepności, podczas agresywnego przyspieszania czy dynamicznej jazdy.

Jeep Active Drive II

System pozwala kontrolować rozdział momentu obrotowego na obie osie przy pomocy dwustopniowego modułu transferu mocy PTU z reduktorem terenowym. W trybie 4WD Low system ten umożliwia zblokowanie osi przedniej i tylnej celem zwiększenia mocy dostępnej na kołach przy niskich prędkościach jazdy oraz podwyższenia siły pociągowej (holowania przyczepy). Przełożenie 2,92:1 reduktora terenowego umożliwia zwiększenie zdolności pokonywania wzniesień i podjazdów, sprawdza się również w przypadku konieczności pełzania podczas trudnej jazdy w terenie. Jeep Active Drive II współpracuje z systemem kontroli trakcji Selec-Terrain, modułem sterującym skrzyni biegów oraz systemem ESC.

Jeep Active Drive Lock

Wyposażenie standardowe wersji Trailhawk. Układ łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego do jazdy w warunkach skalistych lub ekstremalnych szlaków terenowych. Blokada tylnego mechanizmu różnicowego może być aktywowana ręcznie po załączeniu reduktora terenowego lub automatycznie - po wybraniu trybu „Rock".

CZYTAJ WIĘCEJ: