Nowa generacja Cherokee oferowana jest zarówno w konfiguracji napędu 4x2, jaki 4x4 z ofertą trzech nowych, zaawansowanych systemów napędu 4x4, by zapewnić modelowe własności trakcyjne w terenie w dowolnych warunkach jazdy.Jest to również pierwszy SUV klasy średniej z odłączanym napędem osi tylnej, celem obniżenia strat energii (gdy funkcjonalność 4x4 nie jest potrzebna) oraz zużycia paliwa. Przełączanie napędu pomiędzy 4x2 a 4x4 następuje automatycznie bez ingerencji kierowcy, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym zależnie od sytuacji.
Auto do dilerów europejskich trafi począwszy od drugiego kwartału 2014 roku w wersjach modelowych Longitude, Limited i Trailhawk. Podstawową jednostką napędową będzie ekonomiczny, 2,0-litrowy turbodiesel o mocy 170 KM w tandemie z nowej konstrukcji, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, która stanowi prawdziwą nowość w segmencie SUV klasy średniej. Wersja 140-konna tego silnika oferowana będzie w parze z sześciostopniową przekładnią manualną. W europejskiej gamie modelowej Cherokee oferowany będzie także silnik benzynowy V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra wraz 9-stopniową, automatyczną skrzynią przekładniową. Na rynkach Rosji oraz Bliskiego Wschodu oferowana będzie ponadto wersja modelowa Sport napędzana czterocylindrowym (R-4) silnikiem benzynowym 2.4 Tigershark MultiAir, który współpracuje z tym samym automatem 9-stopniowym.
W nowym Cherokee intensywne zastosowanie znalazła zaawansowana technologia LED. Przemyślanym akcentem niezwykłych proporcji przedniej części pojazdu są wąskie światła do jazdy dziennej (DRL) oraz umieszczone poniżej podłużne reflektory ksenonowe(opcja wyposażenia,standard w wersji modelowej Limited na wybranych rynkach).
Tradycja i dziedzictwo marki Jeep stanowiły inspirację także i dla projektantów nowego wnętrza Cherokee. Koncepcja wystroju czerpie z klasyki Jeepa, nawiązując do kształtu trapezoidalnych nadkoli karoserii. Oprawę konsoli centralnej odwzorowano z zarysu atrapy chłodnicy wojskowego Jeep-Willysa 1940 jako kontynuację „języka" stylistyki „większego brata" Grand Cherokee. Niemal wszystkie miejsca wystawione na dotyk kierowcy czy pasażerów, parapety drzwi, centralny podłokietnik oraz nakładkę deski rozdzielczej wykonano z materiałów gatunku Premium. Całość tapicerki wnętrza łączy miękkość faktury wykończenia z miłym dla oka wyglądem. Do wyposażenia standardowego należy wyściełana winylem osłona zestawu wskaźników, której stylowe przeszycia powtórzono na podłokietniku centralnym oraz podłokietnikach drzwiowych.
Jako samochód „na każdą pogodę i każdy teren" Jeep Cherokee 2014 wynosi legendarny potencjał off-roadowy Jeepa na kolejny poziom doskonałości, a jego oferta wyposażenia obejmuje trzy innowacyjne systemy napędu 4x4 zapewniające optymalne osiągi w dowolnych warunkach jazdy: jednostopniowy, w pełni automatyczny Jeep Active Drive I, system dwustopniowy Jeep Active Drive II oraz Jeep Active Drive Lock dla zarządzania momentem obrotowym z wykorzystaniem blokowania tylnego mechanizmu różnicowego oraz reduktora terenowego.
Nowy Cherokee to również pierwszy SUV klasy średniej z odłączanym napędem osi tylnej,celem obniżenia strat energii (gdy funkcjonalność 4x4 nie jest potrzebna) oraz zużycia paliwa. Przełączanie napędu pomiędzy 4x2 a 4x4 następuje automatycznie bez ingerencji kierowcy, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym zależnie od sytuacji.
Wszystkie warianty napędu 4x4 nowego Cherokee skojarzone są ze stosowanym już od pewnego czasu systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain działającym w czterech trybach: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud (piach/błoto); piąty tryb Rock (skały) dostępny jest w wersji Trailhawk.
Obok optymalizacji napędu 4x4, Selec-Terrain pozwala jednym przyciskiem wybrać najlepszą charakterystykę przenoszenia napędu na różnorodnych podłożach w warunkach jazdy szosowej i terenowej. Selec-Terrain potrafi koordynować i optymalizować 12 systemów, w tym modułu sterującego silnikiem i układem hamulcowym, elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), modułu sterującego skrzyni biegów oraz systemu Selec-Speed Control.
System Selec-Speed Control to nowość w Cherokee. Obejmuje podsystemy kontroli wjazdu Hill Ascent Control i zjazdu Hill Descent Control, umożliwiając pokonywanie stromizn przy minimalnym wysiłku kierowcy. System ESC steruje momentem obrotowym silnika i ciśnieniem w układzie hamulcowym pozwalając utrzymać pożądaną prędkość podczas podjazdów i zjazdów w terenie i przejazdu przez przeszkody terenowe, umożliwiając kierowcy koncentrację na prowadzeniu samochodu. Dostępny tylko w wersji modelowej Trailhawk i działający w trybie 4-Low system Selec-Speed aktywowany jest przyciskiem systemu Selec-Terrain. Wybieranie prędkości jazdy w zakresie 1,6-8,5 km/h odbywa się ruchem +/- dźwigni sektora skrzyni biegów.
Nowa, sterowana elektronicznie skrzynia 9-biegowa pozwala zmieniać mapę przełożeń w trakcie jazdy z możliwością manualnego (sekwencyjnego) wyboru biegów w systemie Electronic Range Select. Do optymalizacji płynności oraz punktów zmiany zakresów pracy pod kątem ekonomiki paliwowej, osiągów i warunków jazdy służy ponad 40 map schematu zmiany przełożeń. „Inteligentne" oprogramowanie uwzględnia także czynniki zmienne, m.in. przebieg momentu obrotowego, przypadki redukcji biegu (kick-down), przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, zmiany nachylenia drogi oraz przyczepności do podłoża. Strategia pracy przekładni uwzględnia także parametry uzupełniające, m.in. temperaturę zewnętrzną, prędkość jazdy oraz działanie ESC. Efektem jest idealne dostosowanie pracy skrzyni do dynamiki niemalże każdego stylu prowadzenia pojazdu.
9-biegowa skrzynia automatyczna pozwala zmniejszyć zużycie paliwa poprzez poszerzenie zakresu przełożeń i wydajności pracy oraz poprzez dobór możliwie najniższej prędkości obrotowej silnika podczas jazdy miejskiej i autostradowej. Większa liczba przełożeń to także możliwość ograniczenia „szarpnięć" kojarzonych zazwyczaj podczas zmiany biegów na wyższe lub ich redukcji.
Załączanie poszczególnych biegów odbywa się w sposób praktycznie niezauważalny ze względu na proporcjonalny dobór przełożeń. Skrzynia posiada cztery zestawy kół zębatych i sześć zespołów sprzęgłowo-hamulcowych, z których tylko trzy działają jednocześnie. Mniejsza liczba działających razem zespołów sprzęgłowo-hamulcowych oznacza zmniejszenie wewnętrznych strat ciernych, a więc w efekcie obniżenie zużycia paliwa.
Oferowane w kabinie pasażerskiej Cherokee 2014 nowoczesne rozwiązania i urządzenia typu high-tech odznaczają się intuicyjną i łatwą obsługą pod kątem możliwe najwyższego komfortu użytkowania.
Kolorowy, konfigurowalny 7-calowy wyświetlacz TFT w konsoli centralnej umożliwia odczyt różnorodnych informacji w formacie preferowanym przez kierowcę, bez odrywania rąk od kierownicy a wzroku od drogi. Prosty w użytkowaniu zestaw wskaźników pozwala wyświetlać wszelkie niezbędne informacje, a także dodawać kolejne według preferencji kierowcy. Zakres podawanych informacji obejmuje wskazania nawigacji, bieżącej prędkości jazdy i zużycia paliwa, sygnały ostrzegawcze i aktywnego tempomatu ACC+, status systemu audio oraz kontroli trakcji Selec-Terrain.
Elementem wyposażenia standardowego wersji modelowych Limited i Trailhawk jest zaawansowany system Uconnect z 8,4-calowym ekranem dotykowym,jako swoiste centrum multimedialne podnoszące komfort jazdy i prowadzenia samochodu.Dla pełnego bezpieczeństwa i wygody, system ten umożliwia wybór ustawień audio i nagłośnienia, podgrzewania i wentylacji foteli czy klimatyzacji wnętrza z poziomu ekranu, w sposób konwencjonalny przyciskami poniżej wyświetlacza na konsoli centralnej lub też przy pomocy komend głosowych.
System Uconnect z 8,4-calowym ekranem dotykowym i nawigacją GPS dostępny jest jako opcja we wszystkich wersjach i odmianach modelowych nowego Cherokee. Przyciski sterowania systemami audio Uconnect i tempomatu znajdują się na obszytej skórą trójramiennej kierownicy, wykonanej wg. nowego wzoru. Wyposażeniem standardowym wersji modelowej Longitude jest intuicyjne „centrum dowodzenia" z 5-calowym multimedialnym ekranem dotykowym w konsoli centralnej. Dodatkową przyjemność podróżowania zapewnić może dostępny opcjonalnie system nagłośnienia Alpine klasy Premium o mocy 506 W wraz z dziewięcioma głośnikami i subwooferem.
ZOBACZ WIĘCEJ