Czterocylindrowy silnik wysokoprężny 1.5 dCi został zmodyfikowany w celu poprawienia jego podstawowych parametrów eksploatacyjnych. Konstruktorzy zastosowali nowy układ wtryskowy, zmodyfikowali trubosprężarkę, zamontowali nową pompe oleju oraz głowicę pokrytą powłoką diamentową. Dzięki tym zmianom udało się o 20 Nm zwiększyć moment obrotowy, który obecnie osiaga 260 Nm.

Poprzez zastosowanie systemu Start/Stop udało się zmniejszyć średnie zużycie paliwa z 4,8 l/100 km do 4,2 l/100 km. Emisja CO2 spadła do 109 g/km. Nie zmieniła się moc silnika, która wynosi 110 KM, a także prędkość maksymalna 175 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 11,2 sekundy.

Nissan Juke robi niespodziewaną furorę na rynkach europejskich. Od 2010 roku wyprodukowano już 330 tys. egz., z czego 132 tys. wyposażonych było w silnik wysokoprężny 1.5 dCi.