ALFA ROMEO Giulia 952 Aut.

ALFA ROMEO Giulia 952 Aut.

Główna tegoroczna nowość to wersje GTA/GTAm. Poza tym, że oba auta są limitowane, to ich cena potrafi zwalić z nóg nawet najbardziej zatwardziałych „alfisti”. GTAm po przeliczeniu z euro jest według Alfy warta niemal... milion złotych! Za co taka kwota? W skrócie: wśród sportowych sedanów z homologacją drogową nie ma obecnie nic podobnie ekstremalnego. GTAm ma o 30 KM więcej niż Giulia Quadrifoglio (czyli 540 KM!), waży o 100 kg mniej, a 0-100 km/h rozpędza się w 3,7 s. Opracowane z Sauber Engineering ospoilerowanie robi piorunujące wrażenie, podobnie jak szerszy rozstaw kół, poszerzenia błotników z karbonu, wydech Akrapovica czy też brak tylnej kanapy! Druga tegoroczna nowość to odmiana Villa d’Este (tylko 2.0 RWD/200) – tu też tanio nie jest (od 211 900 zł), jednak to już coś zdecydowanie bardziej przyziemnego. Wersja też jest limitowana (25 szt. na Polskę) i bazuje na odmianie Ti, ale jest od niej lepiej wyposażona. Mamy tu więc m.in. czerwony lakier Etna (normalnie wymaga 14 000 zł dopłaty!) i piękną beżową skórę z emblematami „Villa d’Este” na zagłówkach. Inna ciekawostka: wersja Super, choć gorzej wyposażona niż Business (np. brak ładowarki indukcyjnej, adapt. tempomatu i Android Auto/CarPlay), jest dużo droższa.

Katalog Samochodów Auto Świat