• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Kia Forte

Kia Forte

Ikona samochodu

Kia Forte to kompaktowe auto produkowane przez południowokoreańskiego producenta. Auto zadebiutowało w 2009 roku i było przeznaczone na rynek amerykański oraz australijski, a w niektórych krajach Azji znane było także jako kolejna generacja modelu Cerato, którego to miał zastąpić. Poza Rosją i Ukrainą, Forte w Europie nie występowało, ponieważ model ten bazował na znanym na Starym Kontynencie Cee'dzie.

Kia Forte występuje w 3wersjach nadwoziowych – 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 2-drzwiowe coupe. Kia Forte jak na swoją atrakcyjną cenę oferuje bardzo przyzwoite wyposażenie standardowe – w jego skład wchodzi m.in. nawigacja, klimatyzacja, tempomat oraz system bezkluczykowy. Jeśli chodzi o stylistykę auta, jest ona bardzo zbliżona do swojego europejskiego odpowiednika, z kolei wspomniane coupe wygląda bardzo atrakcyjnie i wiele osób żałuje, że nie jest dostępne w Europie.

Większą część palety jednostek napędowych zapełniały benzyniaki – 1,6-litrowa jednostka mogła mieć 126 lub od 184 do 204 KM w przypadku motoru z turbodoładowaniem. Oprócz tego dostępny był także 2- oraz 2,4-litrowy silnik o mocy odpowiednio 156 oraz 173 KM. Jedyny turbodiesel 1.6 CRDi rozwijał 128 KM. Napędzana była przednia oś, a moc była przekazywana za pośrednictwem skrzyni automatycznej o 4, 5 lub 6 przełożeniach bądź przekładni ręcznej o 5 lub 6 przełożeniach.

W 2013 roku zaprezentowano II generację kompaktowej Kii. Auto urosło we wszystkich kierunkach w stosunku do poprzednika i zyskało także na wyglądzie. Wszystkie wersje nadwoziowe zostały podtrzymane. Wnętrze również zostało dotknięte powiewem świeżości i nowoczesności.

Z benzyniaków dostępnych w pierwszej odmianie zachowano jedynie najsłabszą oraz najmocniejszą jednostkę, a także 2-litrowy motor. Dodatkowo do oferty dodano jednostki o pojemności 1,8 oraz 2 litrów i mocy odpowiednio 148 oraz 173 KM. Ze skrzyń biegów zachowano przekładnię automatyczną oraz manualną, obie o 6 przełożeniach.

W 2016 roku auto przeszło drobny facelifting i otrzymało przeprojektowane reflektory oraz tylne lampy.

Rywalami Kii Forte są m.in. Proton Persona, Toyota Corolla oraz Volkswagen Jetta.

Kia Forte - generacje

Ikona samochodu

Kia Forte I (2008 - 2012)

Ikona samochodu

Kia Forte II (2013 - )

Kia Forte - powiązane artykuły

Materiały Premium

  • Jaka przyczepa na kategorię B?

    Jaka przyczepa na kategorię B? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Po ostatniej zmianie przepisów mówiących, kto, czym i jaką przyczepę może ciągnąć, komplikacje sięgnęły zenitu. Dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie pokrywają się z prawnymi ograniczeniami.

  • Silnik 1.6 HDi – poznaj wszystkie wady tego diesla

    Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

  • Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

    Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

  • Słowenia, Szwajcaria – poradnik wakacyjny

    Słowenia, COVID-19: od 21 lutego, by przekroczyć granicę, nie jest wymagane szczepienie przeciwko COVID-19. Nie obowiązują testy ani kwarantanna. Obowiązuje noszenie maseczek w przestrzeni zamkniętej (np. w punktach handlowych i usługowych, środkach komunikacji zbiorowej, na przystankach, w szpitalach i innych placówkach służby zdrowia, urzędach, muzeach, teatrach, kinach itp.).

  • 10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

    Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

  • Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

    Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

  • Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

    Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

  • Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

    Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

  • Peugeot 407 (2004-11) – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości

    Polecamy tylko zadbane „407-ki” z końcowych lat produkcji. Ceny takich aut nie są wygórowane. W czym tkwi haczyk? Po pierwsze, nie jest to samochód, za którym ustawiają się kolejki na rynku wtórnym.

  • Honda Accord VII (2003-08) – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia

    Choć ceny Hondy Accord spadły już do poziomu kilkunastu tysięcy złotych (dużo ofert w przedziale 17-20 tys. zł), to nadal w relacji do wieku są wyższe niż u wielu klasowych rywali z wtórnego rynku. Czy to uzasadniony wydatek? W większości przypadków – tak. W końcu rocznik nie jest najważniejszy.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech