Udział w rynku wzrósł tym samym z 5,59% do 5,95%.Koreański koncern umocnił tym samym swoją bardzo dobrą, szóstą lokatę pod względem wszystkich rejestracji w naszym kraju.

W dalszym ciągu bestsellerem nad Wisłą jest Sportage, którego sprzedaż wyniosła w minionym roku 6 006 szt.. Drugą pozycję zajął cee’d (wszystkie 3 wersje nadwozia) z liczbą 4 832 szt. a trzecie z wynikiem 2 513 szt. Venga. Na uwagę zasługuje fakt, że zarówno Sportage jak i Venga zostały na koniec roku liderami sprzedaży w swoich segmentach.

- Jesteśmy bardzo dumni z tego, że osiągnęliśmy najlepszy z dotychczasowych wyników sprzedaży . W roku 2013 sprzedaliśmy ponad 13%więcej samochodów niż rok wcześniej a nasza marka zajęła doskonałe szóste miejsce pod względem rejestracji w Polsce. Tak dobry wynik udało nam się osiągnąć m.in. dzięki dopasowanej do polskich realiów polityce cenowej,szerokiej, dobrze dostosowanej do rynku ofercie produktowej orazdynamicznie rozwijającej się polityce flotwej - wylicza Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. - Rok 2014 nie będzie pewnie łatwy i przyniesie kolejne wyzwania alejesteśmy na nie doskonale przygotowani.

Plany Kia Motors Polskana rok 2014

W roku 2014 Kia Motors Polskaplanuje kontynuację aktywności z modelami cee’d oraz zmodernizowanym Sportage ( w salonach sprzedaży już w lutym 2014), a także wzmocnienie obecności w segmencie B za sprawą Rio oraznowego Soula, który wprowadzony zostanie do sprzedaży w drugim kwartale bieżącego roku.Aby jeszcze bardziej wesprzećsprzedaż modeli Rio oraz cee’d Kia Motors Polska wprowadzi także do oferty wersje z instalacją gazową. Importer daje możliwość założenia dedykowanej instalacji LPG firmy BRC z systemem sekwencyjnego wtrysku gazu ze zbiornikiem toroidalnym w miejscu koła zapasowego.

Polski Importer Kia jak zwykle będzie starał się także zaskoczyć czymś swoich klientów i jak najlepiej dopasować swoją ofertę do zmieniających się potrzeb klientów i realiów rynkowych. Zdaniem Wojciecha Szyszko, dyrektora zarządzającego Kia Motors Polska sprzedaż nowych samochodów osobowych spadnie w Polsce w 2014 roku o 5%. Biorąc jednak po uwagę ofensywę produktową koreańskiego producenta oraz coraz mocniejszą pozycję na rynku celem Kia Motors Polska jest w roku 2014 osiągnięcie sprzedaży na poziomie 18 000 szt. samochodów oraz zwiększenie udziału w rynku przynajmniej do 6,0%.

Sprzedaż Kia w Europie

Przez ostatnie lata Kia mocno pracowała na poprawę swojego wizerunku. Klienci najwyraźniej doceniają te starania, bo w 2013 roku Kia odnotowała wzrost sprzedaży nie tylko w Polsce ale także i w Europie.

Zgodnie z danymi, opublikowanymi przez ACEA liczba nowych rejestracji samochodów marki Kia przewyższyła w roku ubiegłym wynik całego rynku nowych samochodów w Europie o niemal 2%.

W roku 2013 Kia zanotowała sprzedaż 337.972 sztuk, co w stosunku do roku 2012 oznacza wzrost o 0,1% – na tle ogólnego spadku sprzedaży samochodów nowych w Europie o 1,8% – do poziomu 12,3 mln. Na koniec ub. roku udział marki Kia w rynku europejskim wynosił wciąż 2,7%. Warto przy tym podkreślić, iż ponad 60% pojazdów dostarczonych klientom europejskim w roku 2013 pochodziło z fabryk zlokalizowanych w Europie (204.197 szt.). Największym rynkiem Kia w Europie była w tym okresie Wielka Brytania ze sprzedażą ponad 72.000 sztuk.

- Te najnowsze dane wskazują, iż Kia wciąż utrzymujedługoterminowy trend wzrostowy w Europie, o czym świadczy stale rosnąca sprzedaż pojazdów tej marki od roku 2008. W ciągu zaledwie pięciu lat zwiększyliśmy naszą penetrację rynkową z 1,7 do 2,7% , co przypisujemy ekscytującej i zorientowanej na atrakcyjny design gamie modelowej oraz coraz lepszej jakości obsługi klienta przez sieć dealerską w całym regionie europejskim. – komentuje Michael Cole, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe.

Bestsellerowymi modelami marki Kia na Starym Kontynencie w roku 2013 były Sportage (88.147 szt.) oraz rodzina modelowa cee’d w składzie hatchback, kombi i pro_cee’d (86.432). Popularnością wśród europejskich klientów cieszyły się także samochody Kia Rio (56.821 szt.) i miejske Picanto (51.358 szt.).