Ecurie Ecosse została założona przez szkockiego biznesmena i wyścigowego kierowcę Davida Murraya w listopadzie 1951 roku. Chociaż zespół zaczynał od skromnego garażu w Edynburgu, to szybko stał się poważnym konkurentem w zawodach samochodów sportowych. W ciągu zaledwie 10 sezonów odniósł 68 prestiżowych zwycięstw, w tym dwukrotnie triumfował w 24 godzinach Le Mans w latach 1956 i 1957. Wszystkie pojazdy teamu malowane były w niebieskie i białe barwy szkockiej flagi. Zespół został rozwiązany w 1972 roku , ale 10 lat póżniej reaktywowano go i nadal konkuruje w brytyjskich mistrzostwach GT oraz europejskiej serii Le Mans.

Kolekcja, która pojawiła się na licytacji aukcyjnego domu Bonhams została zgromadzona przez zagorzałego fana Ecurie Ecosse i byłego kierowcę wyścigowego Dicka Skipwortha. W tym najbardziej kompleksowym zbiorze samochodów z flagowego zespołu Szkocji znalazły się: Jaguar XK120 Roadster (rocznik 1952), Jaguar C -Type (1953), Jaguar D-Type (1956), Tojeiro - Jaguar (1959), Cooper T49 Monako (1960), Austin- Healey Sprite Sebring (1961), Tojeiro - Buick Coupe (1962) oraz prawdziwa perełka, czyli Commercial Ecurie Ecosse Transporter (1959). Ten ostatni pojazd (transporter) został zaprojektowany przez inżyniera aerodynamiki Selby'ego Howgate'a i zdudowany na podwoziu Commera T3. Wśród fanów wyścigów znany jest z popularnego modelu w skali 1:48 wyprodukowanego przez firmę Corgi.

Aukcja samochodów Ecurie Ecosse spotkała się z ogromnym zainteresowaniem i pobiła szereg rekordów. Jaguar C-Type sprzedano za 2,9 miliona funtów, Jaguar D-Type osiągnął 2,6 mln funtów. Cena transportera przekroczyła wszelkie oczekiwania. Po telefonicznej licytacji, która trwała 20 minut został sprzedany za 1,8 mln funtów. To najwyższa kwota jaką zapłacono za zabytkowy samochód użytkowy. Wszytkie te trzy pojazdy kupił anonimowy amerykański kolekcjoner. Ogółem sprzedaż kolekcji Ecurie Ecosse przyniosła8,8 miliona funtów.

Podczas tej aukcji sprzedano także auto Facel Vega (337 500 funtów), będące własnością perkusity zespołu Beatles Ringo Stara, oraz Benettona B194 Michaela Schumachera (617 500 funtów). W sumie za trzydzieści samochodów uzyskano 16 861 630 funtów.