Mercedes 300 SL Gullwing Pana Tadeusza to rarytas wśród rarytasów - jest to jedyny egzemplarz tego modelu w Polsce. Gullwingów wyprodukowano zaledwie 1400 egzemplarzy (w latach 1954-57). Samochód Pana Tadeusza pochodzi z pierwszego roku produkcji, ma numer seryjny 99 (w 1954 r. wyprodukowano 146 sztuk Gullwingów).
Auto sprowadzone zostało kilka lat temu z USA i odrestaurowane. Na przełonie 2011/2012 trafiło do Classic Center Mercedesa pod Stuttgartem, gdzie mechanicy kompleksowo zajęli się pojazdem poprawiając wcześniejsze błędy polskiego warsztatu, dzięki czemu Gullwing Pana Tadeusza stał się nie tylko w pełni oryginalny, lecz także przygotowany do najtrudniejszych prób.
Tą najtrudniejszą próbą był udział w słynnym wyścigu Mille Miglia w 2012 roku na 1600-kilometrowej trasie Brescia-Rzym-Brescia. Mercedes 300 SL z numerem 257 pokonał całą trasę i zajął znakomite 222 miejsce.
W 2013 roku właściciel Gullwinga brał udział w kilku zlotach i imprezach motoryzacyjnych, m.in. w Mistrozstwach Polski Pojazdów Zabytkowych w Krakowie, Rzeszowie, Bielsku Białej. Był też uczestnikiem Bankowo Najlepszego Zlotu w Ciechanowie, uczestniczył też w Motoclassic Wrocław na Zamku Topacz. Wszędzie auto wzbudzało podziw kolekcjonerów i publiczności. Z każdej z imprez Pan Tadeusz wracał z nagrodą - pucharem.