Mille Miglia rozgrywany był w latach 1927-1957. Brali w nim udział ówcześni najsłynniejsi kierowcy: Rudolf Caracciola, Tazio Nuvolari, Stirling Moss, Clemente Biondetti. W 1957 roku po tragicznym wypadku rajd zawieszono. Dopiero w latach 70. reaktywowano imprezę ale już jako rajd historyczny.
Dostać się na Mille Miglia to prawie tak jak trafić szóstę w Totolotka - pierwszeństwo mają auta zabytkowe, które startowały w latach 1927-57. Ubiegać się o prawo startu mogą też właściciele samochodów, które wprawdzie nie startowały w rajdzie, ale ich odpowiedniki brały w nim udział.
Co roku z całego świata zgłasza się ok.półtora tysiąca załóg, w tym roku z tej grupy wyselekcjonowano najpierw 619 aut spełniających kryteria, a potem wybrano 430, które 15 maja wystartują z Brescii na północy Włoch na supertrudną trasę.
W Mille Miglia 2014 najwięcej załóg wystartuje na Mercedesach - 45. 41 załóg pojedzie Alfami Romeo, a 39 - Fiatami. Jaguarów będzie 30, Porsche 24, Lancii 23, Bugatti - 22 a Ferrari 20.
Na trasie Mille Miglia 2014 pojawią się również Astrony Mertiny, Maserati, BMW, Austin Healeye, Bentleye, Healeye, MG, Triumphy, Lagodny, Lotusy oraz dziesiątki innych aut, których marki znają tylko historycy motoryzacji.
Niestety, w edycji 2014 Mille Miglia nie wystąpi żadna polska załoga. Wprawdzie zgłosiło się osiem, ale żadna nie została dopuszczona do udziału.
W dotychczasowej historii Mille Miglia historico startowały jedynie 4 polskie załogi. W 1992 roku Jan i Maciej Pedowie - niestety wypadek na trasie nie pozwolił im ukończyć rajdu.
W 2010 roku polska załoga Tadeusz Wesołowski i Paweł Nawrocki wystartowali na Jaguarze XK 140 z 1955 roku i dojechali do mety na 132 miejscu.
W 2013 roku Tadeusz Kozioł i Joanna Kołodziej wystartowali na Mercedesie 300 SL Gullwing z 1954 roku - dojechali do mety zajmując 222 miejsce. Drugą polską załogą, która w 2013 roku ukończyła Mille Miglia byli panowie Stanisław Gierat z synem Marcinem na Jaguarze XK 140.
Mille Miglia 2014 rozpocznie się w środę 15 maja w Brescii na północy Włoch. Stamtąd 430 zabytkowych aut pojedzie do Padwy. Drugi etap wiedzie z Padwy do Rzymu. Trzeciego dnia zawodnicy pokonają trasę Rzym Bolonia, a czwartego (w niedzielę 18 maja( Bolonia - Brescia.
Rajdowi Mille Miglia towarzyszy niesamowita atmosfera. Na trasie zbierają się tłumy mieszkańców miasteczek, przez które przejeżdżają zabytkowe samochody, zawodnicy są goszczeni przez restauratorów i sklepikarzy, cały dzień trwa fiesta.