Trasa rajdu wiedzie z Pekinu do granicy z Mongolią, gdzie uczestnicy spędzą 9 dni. Potem wjadą na teren Rosji i będą podróżować kolejne 10 dni odwiedzając m.in. Nowosybirsk, Omsk, Tiumeń, Jekaterynburg, Ufę, Samarę, Saratow i Woroneż.
Z Rosji rajd wjedzie na 4 dni na teren Ukrainy odwiedzając Charków, Kijów i Lwów. Stamtąd przez Słowację, Austrię i Szwajcarię zawodnicy dotrą do Francji. Zakończenie rajdu nastąpi w Paryżu.
Rajd Pekin-Paryż wzorowany jest na pierwszej tego typu wielkiej wyprawie na tej trasie zorganizowanej w 1907 roku. Wówczas wygrał włoski książę Scipione Borghese na samochodzie Itala 34/45. Trasę pokonałw 62 dni. W 100-lecie tego wyczynu rajd powtórzono, jednak odwrócono trasę, zawodnicy jechali z Paryża do Pekinu. Atrakcją była odrestaurowana,100-letnia Itala.
Najstarszym pojazdem zgłoszonym do rajdu Pekin-Paryż jest La France Tourer z 1917 roku (silnik o poj. 14,5 litra!). W wyprawie weźmie udział 35 zabytkowych samochodów wyprodukowanych przed II wojną światową, reszta to auta powojenne. Wśród uczestników rajdu Pekin-Paryż będzie też polska załoga: Tadeusz Wesołowski i Piotr Lubaczewski pojadą zabytkowym Jaguarem XK150 z 1957 roku. Auto, tak jak i pozostałe, zostało specjalnie przygotowane i wzmocnione na trudne trasy i bezdroża Chin, Mongolii i Rosji.