W Polsce sezon oldtimerowy trwa od maja do września - października. Wyznacza go pogoda - zabytkowym pojazdem nie jeździ się zimą ze względu na duże zasolenie dróg, a wiosna i jesień to też w naszym klimacie pory roku niesprzyjające oldtimerom.

Pierwszą imprezą jeszcze przed przed sezonem, którą warto zaliczyć jest Technoclassica w Essen (Niemcy - 26-30 marca). To największe targi zabytkowej motoryzacji na świecie. W 20 halach wystawianych tu jest ponad 2500 samochodów zabytkowych, poza tym jest mnóstwo stoisk z częściami do pojazdów zabytkowych, z literaturą, akcesoriami, środkami do pielęgnacji lakieru, skóry, drewna...

Do Essen przyjeżdżają także miłośnicy zabytkowej motoryzacji zrzeszeni w klubach - przybywa ich ok. 200 z całego świata. Technoclassica Essen to impreza, na której każdy fan klasycznych pojazdów być powinien, dlatego marcowy termin należy już wpisać do kalendarza oraz już teraz zarezerwować sobie hotel.

Dojechać do Essen można samochodem, z Warszawy zajmuje to ok. 8-10 godzin lub samolotem - do Dusseldorfu lub Dortmundu. Można spróbować znaleźć tanie połączenie, np. w AirBerlin.

Pierwszą dużą krajową imprezą będzie Autonostalgia (Warszawa, 10-11 maja). To salon w Essen, lecz w miniaturze. Autonostalgia wzorowana jest na tej imprezie, jest dobrze zorganizowana, a wystawiane eksponaty - bardzo ciekawe. Warto tu wpaść także w celu nawiązania kontaktów z miłośnikami old- i youngtimerów.

Pod koniec maja (29-31) w Nowym Dworze pod Warszawą) odbędzie się prestiżowy XIV Nowodworski Zlot Pojazdów Zabytkowych wyprodukowanych przed II wojną. Cezurą jest rok produkcji 1945. W Nowym Dworze pojawiają się najstarsze auta w Polsce, łącznie z ponad 100-letnimi. Wziąć udział w tym rajdzie jest dość trudno (jest tylko nieco ponad 30 miejsc), ale warto pojawić się na trasie rajdu lub podczas konkursu elegancji (na rynku w Nowym Dworze 31 maja) aby obejrzeć auta, które są kamieniami milowymi motoryzacji.

Na przełomie maja i czerwca (31 maja - 1 czerwca) w Płocku odbędzie się rajd Mercedesem po Wiśle. Uczestniczyć w nim mogą właściciele zabytkowych (a więc minimum 25-letnich) Mercedesów. Kto nie ma takiego pojazdu powinien obejrzeć konkurs elegancji na płockim rynku 31 maja.

Kolejna okazja poznania klasycznych Mercedesów zdarzy się 19-22 czerwca w Poznaniu. Odbędzie się tam Zlot Klubu Zabytkowych Mercedesów. Bazą rajdu będzie Stary Browar. Konkurs elegancji przewidziany jest w sobotę 21 czerwca. Na zlocie pojawi się ok. 100 zabytkowych Mercedesów z Polski i z zagranicy. Dla miłośników aut z gwiazdą na masce będzie to nie lada gratka, pojawią się bowiem najstarsze i najcenniejsze Mercedesy, takie jak Gullwing, czy 102-letni Pozen.

W trzeci weekend lipca (18-19-20 w Ciechanowie) planowany jest Bankowo Najlepszy Rajd Pojazdów Zabytkowych. Organizatorem jest Bank Spółdzielczy w Ciechanowie, którego prezes - Andrzej Szejkowski jest wielkim miłośnikiem i kolekcjonerem zabytkowych samochodów. Warto w tym czasie odwiedzić Ciechanów i obejrzeć auta na trasie wokół miasta lub podziwiać je podczas konkursu elegancji 19 lipca.

W połowie sierpnia (15-16-17) warto zaplanować podróż do Wrocławia, aby wziąć udział w imprezie o nazwie Motoclassic Wrocław organizowanej na Zamku Topacz (południowe obrzeża Wrocławia). Topacz to prywatna, 60-hektarowaposiadłość gdzie oprócz zamku jest Muzeum Motoryzacji, hotele, warsztaty. Od kilku lat spotykają się tam miłośnicy zabytkowej motoryzacji z całej Polski.

Wystawiane są pojazdy zabytkowe (przed zamkiem), pojazdy wojskowe, motocykle, samochody z tzw. demoludów. W sumie do Topacza przybywa ponad 250 pojazdów. Można je podziwiać pod zamkiem lub w czasie przejazdu przez Wrocław (15 sierpnia).

Oczywiście rajów, zlotów i spotkań związanych z zabytkową motoryzacją będzie w 2014 roku znacznie więcej. Będziemy o nich informować z wyprzedzeniem. Jednocześnie ostrzegamy: uczestnictwo w takich imprezach jest zaraźliwe, wiele osób zafascynowanych autami zabytkowymi obejrzanymi np. podczas konkursu elegancji postanawia kupić gotowego lub odrestaurować klasyka. Ten typ choroby jak najbardziej popieramy.