Cztery lata po ostatniej modernizacji Logana MCV Dacia pokazała drugą generację swojego kombi. Jeśli zapowiedzi producenta się sprawdzą, samochód nadal będzienajtańszym kombi na polskim rynku.
Przypomnijmy: podstawowe, 5-osobowe MCV wyposażone w 84-konny silnik benzynowy 1.6 kosztuje w Polsce 35 tys. zł (bez żadnych promocji).
Znacznie zmieniono wygląd pojazdu, który jeszcze do niedawna mógłzniechęcać niezbyt wyszukaną stylistyką. Nie chcemy przez to powiedzieć, że nowy Logan kombi stał się teraz designerskim autem, ale na tle swojego poprzednika wygląda znacznie lepiej.
Szczególniepodkreślają to: duży trapezowy grill, szerokie reflektory i mocniej zarysowane nadkola. Zmieniły się też proporcje nadwozia, które – choć dłuższe – robi wrażenie bardziej foremnego . To efekt mniejszego aż o 31 cm rozstawu osi. Poprzedni Logan mógł zabrać na pokład nawet 7 osób, teraz w palecie Dacii tę funkcję przejął van Lodgy, a MCV jest zwykłym rodzinnym kombi.
System stabilizacji toru jazdy ESP jest już teraz seryjny Także wnętrze MCV z wieloma schowkami (o łącznej pojemności 16 l) zostało ukształtowane na nowo. Opcjonalnie do auta można zamówić taki sam jak w Sandero i Lodgy system multimedialny z nawigacją, którą można obsługiwać za pomocą dotykowego 7-calowego ekranu oraz przyciskami na kierownicy.
W bazowej wersji samochód będzie wyposażony m.in. we wspomaganie kierownicy (jeszcze do niedawna wcale nie było to takie oczywiste), tempomat, czujniki parkowania oraz system stabilizacji toru jazdy ESP.
Pod względem przestronności auto nie jest już tak przepastne, jak dotychczasowe MCV, które w wersji 5-osobowej miało bagażnik o pojemności 700-2350 l. Nowe kombi w zwykłej aranżacji wnętrza ma 573-litrowy kufer, ale pod względem przestronności na siedzeniach pozostało na tym samym poziomie, co poprzednik.
W porównaniu z Sandero auto jest aż o 43 cm dłuższe. Po rozłożeniu tylnej kanapy i położeniu oparcia siedzenia pasażera powstaje powierzchnia o długości 2,7 m. Kanapa jest oczywiście asymetrycznie dzielona.
Logan MCV będzie też fabrycznie wyposażany w instalację LPG. Paleta jednostek napędowych MCV obejmuje 2 silniki benzynowe i jednego diesla w dwóch wariantach mocy. Bazowa jednostka 1.2 ma 4 cylindry i 75 konie. Opcjonalnie będzie mogła być napędzana również LPG (aż 10 proc. sprzedawanych w Europie Dacii ma takie zasilanie).
Drugi silnik to doładowany 3-cylindrowy motor TCe o pojemności 0,9 l (90 KM). Wyposażone w niego auto ma zużywać średnio ok. 5 l/100 km. Jednostka wysokoprężna to znany dobrze motor 1.5 dCi o mocy 75 lub 90 KM. Producent obiecuje, że auto ta wersja ma spalać 3,8 l/100 km.
W polskich salonach sprzedaży nowy Logan MCV pojawi się pod koniec kwietnia, wtedy też poznamy ceny.
Podsumowanie
Nowy Logan MCV nie jest już tak wszechstronnym autem jak poprzednik. Wraz ze wzrostem liczby sprzedawanych przez Dacię modeli rolę vana przejęło Lodgy,a małego transportowca – Dokker.
Jakie więc zadanie przypadnie nowemu MCV? Ma być po prostu pakownym kombi, a to że przy okazji udało się zaprojektować naprawdę ładnie wyglądający samochód to dodatkowy bonus. W ub. roku sprzedano w Polsce 1250 sztuk MCV, co dało temu modelowi trzecie miejsce w ofercie, po SUV-ie Dusterze i małym Sandero. Naszym zdaniem druga generacja kombi Dacii ma wielkie szanse, by pobić wynik swojego poprzednika.