Na początek – sprawdzenie walorów samochodu na postoju. W ten sposób można ocenić przestronność w obu rzędach foteli, łatwość wsiadania oraz wysiadania, a także pojemność i funkcjonalność bagażnika oraz wyposażenie samochodu.

Kiedy ta część jest już zakończona, czas wsiąść do Golfa i w drogę. Teraz dopiero zaczyna się prawdziwe testowanie. Przecież tylko w ruchu można sprawdzić: przyspieszenie pojazdu, poręczność, komfort resorowania, sposób pracy hamulców oraz działanie skrzyni biegów.

Nasi testujący nie zapominają również o widoczności oraz łatwości obsługi poszczególnych urządzeń pokładowych. Ostatni etap testu to przyznanie punktów w poszczególnych kategoriach. Szczegółowe opisy i oceny – w poniższych modułach.

Olga Piorun-Dąbkowska: co ciekawe, Olga uznała, że jak dla niej samochód ma zbyt bogate wyposażenie. Pochwały należą się Golfowi za eleganckie wykończenie. Jak na tę klasę aut VW okazuje się przestronny, a jego nadwozie ma nowoczesną stylistykę. Powody do zadowolenia daje niskie spalanie przy tej mocy silnika oraz stabilne zachowanie podczas jazdy na wprost.

Maciej Żórawski: Jazda Golfem zrobiła na Maćku duże wrażenie. To przede wszystkim zasługa świetnego przyspieszenia oraz dobrego wyciszenia wnętrza. Słowa uznania należą się skrzyni biegów za precyzyjne przełączanie. Dobra jest też pojemność bagażnika oraz jego funkcjonalność. Niestety, samochód okazuje się za drogi jak na kompakt.

Antonina Komorowska: W przeciwieństwie do Maćka, Tosi nie spodobał się sposób pracy skrzyni biegów. Za to prowadzenie oraz przyspieszenie są bardzo dobre. Przy tym cieszy niskie zużycie paliwa. Wnętrze wykończono w ciemnej tonacji, ale wygląda lepiej niż w poprzednikach, a fotele okazują się wygodne. Po raz kolejny z krytyką spotkała się wysoka cena.

Leszek Sarnowski: Leszek docenił ładne wykończenie wnętrza oraz wysoką jakość materiałów. Auto precyzyjnie się prowadzi, a jednocześnie zawieszenie zapewnia dobry komfort resorowania. Cieszy również elastyczny oraz ekonomiczny silnik. Pochwały należą się także współpracującej z motorem precyzyjnej skrzyni biegów. Szkoda tylko, że auto jest drogie.

Wojciech Wiciejowski: Zdaniem Maćka auto ma stylistykę o lekkim zabarwieniu sportowym. Do takiego designu pasuje dobre prowadzenie samochodu. Odczuwa się to przede wszystkim podczas dynamicznej jazdy na zakrętach. Silnik ma dobre przyspieszenie oraz jest elastyczny. Docenić należy także niski poziom hałasu oraz precyzyjną zmianę biegów.

Mikołaj Cwynar: najczęściej wymienianym przez Mikołaja zarzutem jest wysoka cena pojazdu. Docenił natomiast dynamiczny oraz ekonomiczny silnik. Mikołaj nie miał żadnych zastrzeżeń do komfortu resorowania oraz prowadzenia pojazdu. Atutami Golfa są również: niski poziom hałasu, bezpośredni układ kierowniczy oraz precyzyjna skrzynia biegów.