Nowy Hyundai Genesis ma długość 4990 mm (+ 4 mm w porównaniu z poprzednikiem) oraz rozstaw osi 3010 mm (2936 mm w poprzedniku). Po raz pierwszy producent zaprezentował nowy design, który będzie pojawiał się już w każdym nowym modelu samochodu tej marki.

W USA nabywca tego auta będzie miał do wyboru dwie jednostki napędowe. Sześciocylindrową o pojemności 3.8 litra o mocy 315 KM oraz ośmiocylindrową 5.0 V8 o mocy 425 KM i maksymalnym momencie obrotowym 519 Nm, która umożliwi na uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 5,4 sekundy. Wszystkie jednostki napędowe dostępne będą z ośmiostopniowym automatem.

W ofercie znajdzie się napęd tylnych kół oraz 4x4. Drugi wariant to nowy systemem HTRAC, który optymalnie rozdziela siłę napędową na obie osie.

Hyundai Genesis (2014)

Silnik3.0 V63.3 V63.8 V65.0 V8Przekładnia8A8A8A8APojemność skokowa [cm3]2999334237785038Cylindry/zawory6/46/46/48/4Moc [kW/obr./min]257/6000273/6000315/6000425/6000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]303/5000347/5000397/5000519/5000Prędkość maksymalna [km/h]230240240240Przyspieszenie 0-100 km/h [s]8,67,26,55,4

Nowa generacja Hyundaia ma także nowoczesne wnętrze. System multimedialny umożliwia połączenie z Google Glass, systemy bezpieczeństwa potrafią same zatrzymać pojazd albo ostrzec o kimś znajdującym się w martwym polu. Bogate wyposażenie obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat i wyświetlacz Head-Up.

Hyundai Genesis będzie produkowany w południowokoreańskim Ulsan i eksportowany do USA i Europy.