Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Łada 111

Łada 111

Ikona samochodu

Łada 111 to 5-drzwiowe kombi produkowane przez zakłady AutoWAZ. Samochód ten powstał na bazie modelu 110, który swój debiut miał w 1995 roku, jednak „rodzinna” odmiana powstała dopiero 3 lata później.

Auta te różnią się w zasadzie tylko tylną częścią nadwozia, które może się podobać. Raczej pudełkowata stylistyka jest przeplatana paroma zaokrągleniami oraz przetłoczeniami. Niestety jakość wykonania zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz da się łatwo wychwycić, jednak miało to być w końcu funkcjonalne auto za niewielkie pieniądze.

W środku jest dosyć przestronne, ale jakość użytych materiałów i ich spasowanie pozostawia wiele do życzenia. Podstawowe wyposażenie nie jest takie ubogie, jak mogłoby się wydawać. W standardzie klient otrzymuje m.in. centralny zamek, elektryczne szyby przednie, halogeny, obrotomierz oraz panel kontrolny. Za dopłatą dostępne są także alufelgi, poduszka powietrzna kierowcy oraz metaliczny lakier. Bagażnik z kolei oferuje 450 litrów pojemności, a w przypadku złożenia II rzędu siedzeń, pojemność ta wzrasta do 1420 litrów.

Do napędu przednich kół służyć mógł jeden z 4 silników benzynowych. 1,5-litrowa jednostka generowała 77 lub 90 KM, a od 2004 roku zastąpiły je silniki o pojemności 1,6 litra i mocy 80 lub 89 KM.

W 1999 roku zaprezentowano także Ładę 111 z napędem na obie osie, a pod jego maską znajdował się silnik 1.8 o mocy 110 KM. Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiadała 5-biegowa skrzynia ręczna.

Głównymi konkurentami Łady 111 są Dacia Solenza oraz Yugo Florida.

Łada 111 - generacje

Ikona samochodu

Łada 111 (1998 - )

Łada 111 - powiązane artykuły

Materiały Premium

  • Nowe BMW X3 czy nadal będzie spalinowe?

    Wyraziste przetłoczenia blachy po bokach i kanciaste kształty z przodu i z tyłu. Tak ma wyglądać BMW X3 następnej generacji, szykowanej na 2025 r. Bawarski koncern stawia nadal na silniki spalinowe i elektryczne, dlatego w nowym X3 wykorzysta w zależności od rodzaju napędu dwie platformy. Mamy pierwsze wizualizacje.

  • Mercedes klasy S (W116): czy da się na nim zarobić?

    W jubileuszowym artykule o Mercedesie klasy S W116 przedstawimy mocne i słabe strony modelu, przyjrzymy się jego ofercie silnikowej, a także zbadamy rynek Mercedes klasy S. Oczywiście, nie zabraknie też zestawienia najważniejszych innowacji, dzięki którym Mercedes W116 uznawany jest za auto przełomowe.

  • Kompaktowy SUV dostępny od ręki? Proszę bardzo: Mazda CX-5 2.0 od 142 800 zł - poradnik kupującego

    Zakup nowego samochodu w rozsądnym terminie to dziś nie lada wyzwanie. Okazuje się jednak, że są marki, które mają samochody na placach importerów w Polsce. Należy do nich Mazda, oferująca niedawno zmodernizowaną Mazdę CX-5.

  • Renault Megane E-Tech zmieniło moje postrzeganie tej marki

    Nowe Renault Megane występuje już tylko z napędem elektrycznym. Czy jest równie udane, jak spalinowi poprzednicy, a może wręcz je przyćmiewa? Sprawdziliśmy to w teście 220-konnej wersji EV60, która zostaje z nami na pół roku.

  • Auto spalinowe czy elektryk? Sprawdzamy, co się opłaca

    Trend na auta elektryczne przybiera na sile, dlatego czas sprawdzić, czy już rzeczywiście stanowią one rozsądną alternatywę dla spalinowych modeli. Policzymy koszty jednego kilometra, analizując spalanie lub zużycie energii, koszty przeglądów, utratę wartości — różnice będą ogromne!

  • Honda Civic to udana kombinacja nowatorskich rozwiązań technicznych i odważnego designu

    Honda Civic doczekała się już 11. generacji, która jesienią ma się pojawić na naszym rynku. Honda Civic jest klasyfikowana jako kompakt właściwie dopiero od ostatniej dekady XX w., wcześniej postrzegana była na globalnych rynkach raczej jako małe auto. W swojej 50-letniej historii zdobył wielką popularność na całym świecie.

  • Volkswagen Garbus nie był niezawodny, ale i tak go kochano

    W swojej ojczyźnie Volkswagen Garbus jest szczególnym pojazdem. Wytwarzany od 1938 do 2003 r., przez niewiarygodne 65 lat i z przez długie lata rekordową liczbą wyprodukowanych 21,5 mln egzemplarzy, był tym autem, które zmotoryzowało Niemcy. A tak naprawdę wcale nie był dobrym samochodem.

  • Volkswagen Passat na początku nic nie zapowiadało wielkiego sukcesu tego modelu

    Na świecie Volkswagen Passat był przez dziesięciolecia synonimem samochodu rodzinnego, u nas jako nowe auto służył przede wszystkim w prywatnych przedsiębiorstwach, których w latach 90. XX w. zaczęło w Polsce gwałtownie przybywać – jeździli nim m.in. przedstawiciele handlowi, i to nie tylko niemieckich firm.

  • Volkswagen Golf to wzorzec auta kompaktowego

    Volkswagen Golf jest bardzo popularny i wszechobecny. U nas nie tak bardzo jak u naszych zachodnich sąsiadów, ale jednak. Kompaktowy Volkswagen jest przyczyną, dla której najpopularniejsze auto świata – Toyota Corolla – nie ma w Niemczech większych szans.

  • Chiny mają większą władzę w europejskich firmach samochodowych, niż myślisz

    Być może nie widujesz codziennie setek chińskich aut, ale to nic nie znaczy. Chińscy motoryzacyjni potentaci już tutaj są – jako właściciele bądź udziałowcy słynnych europejskich firm samochodowych.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech