Łada 111 to 5-drzwiowe kombi produkowane przez zakłady AutoWAZ. Samochód ten powstał na bazie modelu 110, który swój debiut miał w 1995 roku, jednak „rodzinna” odmiana powstała dopiero 3 lata później.
Auta te różnią się w zasadzie tylko tylną częścią nadwozia, które może się podobać. Raczej pudełkowata stylistyka jest przeplatana paroma zaokrągleniami oraz przetłoczeniami. Niestety jakość wykonania zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz da się łatwo wychwycić, jednak miało to być w końcu funkcjonalne auto za niewielkie pieniądze.
W środku jest dosyć przestronne, ale jakość użytych materiałów i ich spasowanie pozostawia wiele do życzenia. Podstawowe wyposażenie nie jest takie ubogie, jak mogłoby się wydawać. W standardzie klient otrzymuje m.in. centralny zamek, elektryczne szyby przednie, halogeny, obrotomierz oraz panel kontrolny. Za dopłatą dostępne są także alufelgi, poduszka powietrzna kierowcy oraz metaliczny lakier. Bagażnik z kolei oferuje 450 litrów pojemności, a w przypadku złożenia II rzędu siedzeń, pojemność ta wzrasta do 1420 litrów.
Do napędu przednich kół służyć mógł jeden z 4 silników benzynowych. 1,5-litrowa jednostka generowała 77 lub 90 KM, a od 2004 roku zastąpiły je silniki o pojemności 1,6 litra i mocy 80 lub 89 KM.
W 1999 roku zaprezentowano także Ładę 111 z napędem na obie osie, a pod jego maską znajdował się silnik 1.8 o mocy 110 KM. Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiadała 5-biegowa skrzynia ręczna.
Głównymi konkurentami Łady 111 są Dacia Solenza oraz Yugo Florida.