Usportowiona wersja Łady Kaliny otrzymała nowe elementy stylizacyjne. Zmienił się przedni zderzak, nowa jest atrapa wlotu powietrza chłodnicy oraz zmodyfikowane przednie reflektory.
W tylnej części nadwozia znajdziemy dyfuzor oraz górny spoiler. Nowe są 16-calowe obręcze kół z metali lekkich. Obniżono także zawieszenie.
Wnętrze otrzymało nowe sportowe fotele z dobrym trzymaniem bocznym oraz koło kierownicy obszyte skórą.
Model ten napędzany jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.6i 16V o mocy 118 KM i maksymalnym momencie obrotowym 154 Nm, który współpracuje z pięciostopniową przekładnią manualną. Pozwala on na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,7 sekundy oraz osiąganie prędkości maksymalnej 197 km/h. Według rosyjskich norm (różnią się od europejskich) w cyklu mieszanym auto zużywa średnio 7,8 l/100 km.
Usportowiona Łada Kalina ma bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje m.in. manualną klimatyzację, komputer pokładowy, nawigację, podgrzewane przednie fotele, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach, czujniki parkowania z tyłu oraz podgrzewaną przednią szybę.
Producent nie podał informacji, czy nowa Łada Kalina Sport będzie sprzedawana poza Rosją.