Nowa Lancia Thema będzie w rzeczywistości europejską wersją Chryslera 300 i pierwszym po wielu latach modelem tej marki z silnikiem umieszczonym z przodu i tylnym napędem. Długość pojazdu wynosi 5084 mm, szerokość 1891 mm, wysokość1507 mm, przy rozstawie osi 3051 mm, co oznacza przynależność tego auta do segmentu premium.

Z USA nadjedzie także sześciocylindrowy silnik Pentastar o pojemności skokowej 3.6 l, który w europejskiej wersji otrzyma moc 215 kW przy 6400 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 353 Nm przy 4800 obr./min, który pozwoli na rozwijanie maksymalnej prędkości 230 km/h oraz przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 7,3 sekundy. Standardowo będzie montowana ośmiostopniowa przekładnia automatyczna.

Turbodiesle o pojemności skokowej 3.0 l będzie dostarczała włoska firma VM Motori. W ofercie znajdą się dwie wersja o mocy 140 kW i 165 kW. Wyjątkowo bogate wyposażenie będzie porównywalne z amerykańskim bliźniakiem.

Początek sprzedaży nowej Lanci Thema włoski producent zapowiada na październik 2011 roku.