LDV 400 to dostawczy samochód osobowy produkowany przez brytyjski koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się 1989 roku, jako następca Freight Rover 300. Bowiem ówcześnie istniała spółka Leyland DAF, model 400 (oraz mniejszy 200) produkowany był pod marką DAF (choć przeważnie pod tą drugą). Dopiero gdy w 1993 roku, gdy Leyland DAF zbankrutowała, powstała spółka LDV, która kontynuowała produkcję modeli 200/400.
Pierwszy z nich miał dopuszczalną masę całkowitą 2,8 tony, a drugi - 3,5 tony. Liczby w nazwie auta wzięły się od pojemności odmian towarowych liczonych w stopach sześciennych (200 stóp sześciennych to 5,4 m3, a 400 – 11 m3). LDV 200 występował zarówno w wersji osobowej (przedłużony minibus mógł przewieźć nawet do 17 osób), towarowej (furgon, skrzyniowy, z podwójną kabiną) oraz jako podwozie do zabudowy. Auto można było szczególnie często spotkać w Wielkiej Brytanii jako karetkę lub samochód zaopatrzeniowy.
Co ciekawe, od 1995 roku przez rok, LDV 400 montowany był w Wytwórni Silników Wysokoprężnych Andorii, a dodatkowo montowano w nim 2,4-litrowego diesla 4C90. Oprócz tego dostępne były także diesle o pojemności 1.9 oraz 2.5 litra od Peugeota, a także benzyniaki o pojemności 1.7, 2 oraz 3.5 litra. Moc kierowana była na tylną oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej.
W 1997 roku zakończono produkcję LDV 400, a jego następcą został Convoy.