Auto to pokaz możliwości projektantów Lexusa, zarówno w rozwiązaniach technicznych, jak też designu. Projekt powstał w kalifornijskim studiu Lexusa – CALTY Design Research.

Nowy koncepcyjny crossover to auto luksusowe, o bardzo odważnej linii karoserii, ale nawiązujące do już istniejących modeli, takich jak RX czy NX. Koncepcyjny LF-1 Limitless z profilu przypomina pojazdy typu GT, podkreślają to też duże 22-calowe koła. Duży prześwit z kolei sugeruje także możliwości terenowe.

Projektanci LF-1 Limitless nie przesądzili o napędzie auta. W przyszłości może ono mieć napęd zarówno spalinowy, jak też elektryczny czy hybrydowy lub wodorowy (ogniwa paliwowe). Przy okazji premiery tego modelu Lexus zapowiedział, że w 2025 roku każdy model tej firmy będzie miał wersję z napędem elektrycznym lub zelektryfikowanym (hybryda plug-in)

W kabinie zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania, m.in. zrezygnowano z pokręteł czy przycisków na rzecz elementów czułych na ruch (sterowanie możliwe jest gestami ręki lub przez zbliżenie palca do sterownika).

Pasażerowie siedzący z tyłu mają wygodne fotele, dużo miejsca na nogi i indywidualne ekrany do sterowania klimatyzacją czy systemem rozrywkowym.

Lexus LF-1 Limitless przystosowany jest do jazdy autonomicznej (bez udziału kierowcy). Nowością jest nawigacja najnowszej generacji, która śledząc trasę, w odpowiednim momencie sugeruje uzupełnienie paliwa, odpoczynek, czy zarezerwowanie miejsca w hotelu.

Koncepcyjny Lexus LF-1 Limitless ma 5 metrów 14 mm długości, 1986 mm szerokości, 1605 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2974 mm.