Na pierwszy rzut oka trudno odróżnić „piątkę” sprzed od tej po liftingu. Mniej spostrzegawczym podpowiemy, że delikatne modyfikacje obejmują lampy i zderzaki. Po modernizacji reflektory ksnonowe są w wyposażeniu standardowym, podczas gdy ich miejsce na liście opcji zajęły adaptacyjne reflektory LED-owe (w tej technologii wykonane są również światła przeciwmgielne).
Ofertę wzogacono o nowe wzory felg aluminiowych, inne kolory lakierów nadwozia i wzory tapicerek, a także świeże elementy wykończeniowe. Jeśli chodzi o Gran Turismo, to bagażnik tej odmiany powiększono o 60 litrów - do pojemności równych 500 litrów.
Wszystkie silniki spełniają teraz normę emisji spalin Euro 6. Ponadto gama jednostek napędowych powiększyła się o nową podstawową wersję wysokprężną 518d o mocy 143 KM (dostępna dla sedana i kombi). Nabywcy „piątki” otrzymali także większą możliwość wyboru napędu na wszystkie koła, dzięki wersji 520d xDrive. Topowym silnikiem dla wszystkich odmian BMW serii 5 pozostaje benzynowy motor V8 o pojemności 4,4 litra, ale po modernizacji generuje on 450 KM mocy.
Nowa „piątka” oferowana jest teraz w różnych seriach wykończenia: Modern i Luxury Line, znanych już z serii 1 czy serii 3. BMW serii 5 Touring i Gran Turismo standardowo wystepują z pneumatycznym zawieszeniem. Ostatnim punktem modernizacji są nowe opcje i zwiększona funkcjonalność systemów ConnectedDrive.