Lincoln LS to samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez amerykański koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się w 1999 roku jako następcą modelu Continental. Występował jedynie jako 4-drzwiowy sedan. Lincoln LS bazował na płycie podłogowej DEW98 – tej samej co Jaguar S-Type.
Co ciekawe, początkowo koncern Forda miał zamiar wprowadzić model LS na europejski rynek, jako następce Forda Scorpio, który właśnie kończył swoją karierę, jednak ze względu na jednoczesne wprowadzenie wcześniej wymienionego modelu S-Type obawiano się, iż LS będzie psuł wyniki sprzedażowe Jaguara (który wtedy należał do amerykańskiego koncernu). Mimo amerykańskiego rodowodu, Lincoln LS wygląda bardzo korzystnie i nie wyróżniałby się szczególnie amerykańskim stylem na europejskich ulicach. Ma zgrabne i eleganckie nadwozie, które swoją stylistyką jest bardzo zbliżone do aut ze starego kontynentu.
W 2003 roku przeprowadzono facelifting, który objął m.in. pas przedni, tylny oraz nieco wnętrze. Oprócz tego przy okazji liftingu dokonano zmian w palecie silnikowej – 3-litrowa V6 miała początkowo 220 KM, a 3,9-litrowa V8-ka – 252 KM. Po zmianach, w pierwszym przypadku jednostka została wzmocniona do 232, a w drugim – do 280 KM. Mon kierowana była na tylną oś za pomocą skrzyni automatycznej lub manualnej o 5 przełożeniach.
W 2006 roku zakończono produkcję Lincolna LS, a jego następcą został model MKZ.