Maruti 800 jest jednym z najpopularniejszych samochodów osobowych w Indiach. Swoją popularność zawdzięcza prostej technice i niskiej cenie. Wszystko zaczęło się gdy spółkę Maruti przejęło Suzuki, a model 800 był bliźniakiem ówczesnego Suzuki Alto.
Na niektórych rynkach, Maruti 800 sprzedawane było jako Suzuki Maruti. Maruti zadebiutowało w 1984 roku, choć do Europy trafił dopiero w 1988 roku. Małe, 5-drzwiowe nadwozie było bardzo przestronne i mieściło 4 osoby. Nawet wysocy pasażerowie nie narzekali na ilość miejsca na głowę, dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu.
Maruti 800 wyposażony był w 3-cylindrowy silnik o pojemności 0,8 litra, który generował 39 KM, choć przez krótki okres Maruti oferował także 12-zaworową odmianę 46-konną. Przy masie niespełna 700 kg masy, taka moc była wystarczająca do sprawnego przemieszczania się. W ciągu produkcji, producenci dbali też o spełnianie europejskich norm spalania. Pierwszego liftingu dokonano w 1986 roku. Auto nabrało wtedy bardziej muskularnych kształtów. Sprawiało wrażenie solidniejszego i bardziej zwartego.
W 1997 roku dokonano kolejnego liftingu – zmianie uległ pas przedni oraz tylny, który wniósł powiew świeżości w nieco już wysłużonego Maruti. Moc kierowana była na przednie koła za pośrednictwem 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej. W 2013 roku zakończono produkcję Maruti 800, a ich następcą został Maruti Cervo.