Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Maserati 3200 GT

Maserati 3200 GT

Ikona samochodu

Maserati 3200 GT to sportowy samochód osobowy produkowany przez włoską markę. Auto zadebiutowało w 1998 roku jako następca modelu Shamal. Był to ostatni model Maserati wyposażony w jednostkę bi-turbo.

Maserati 3200 GT miało zgrabne, 2-drzwiowe nadwozie typu coupe, zaprojektowane przez studio stylistyczne Italdesign pod okiem Giorgetto Giugiaro. Charakterystycznym elementem były tylne lampy w kształcie bumerangu. Co ciekawe, m.in. one były powodem, dla którego 3200 GT nie zostało dopuszczone do sprzedaży w USA. Okres produkcji modelu 3200 GT pokrywało się z procesem przejęcia Maserati przez koncern Fiata i połączeniu go z Ferrari.

Pojazd był stosunkowo dobrze wyposażony – w podstawie klient otrzymywał m.in. automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie siedzenia, ABS oraz ASR. Dodatkowo potencjalny kupiec miał możliwość indywidualnego wykończenia wnętrza wedle własnego życzenia. 3200 GT jest samochodem typu 2+2, jednak na tylnej kanapie wygodną pozycję mogą zająć jedynie dzieci.

Nowością w Maserati było zrezygnowanie z klasycznego połączenia przepustnicy z pedałem gazu – linka została zastąpione przez potencjometr co spowodowało, iż pedał gazu nie był mechanicznie połączony z przepustnicą. Do napędu, jak sama nazwa wskazuje, służył 3,2-litrowy silnik benzynowy V8 Bi-turbo generujący 370 KM, lub 368 KM w wersji z 4-biegową skrzynią automatyczną (3200 GTA). W pierwszym przypadku moc na tylne koła była przekazywana za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Dla lepszego rozłożenia masy, skrzynia biegów została umieszczona z tyłu (układ transaxle).

W 2001 roku, jako limitowaną wersję, Maserati wprowadził odmianę Assetto Corsa – auto nie miało co prawda mocniejszego silnika, ale Włosi zdecydowali się skupić na poprawie układu kierowniczego, zawieszenia (15 mm niższe) oraz hamulców. Dodatkowo pojazd wyposażany był w nowy wzór 18-calowych felg aluminiowych. W 2002 roku zakończono produkcję Maserati 3200 GT, a jego następcą został model Coupe.

Maserati 3200 GT - generacje

Ikona samochodu

Maserati 3200 GT (1998 - 2002)

Maserati 3200 GT - powiązane artykuły

Artykuły o Maserati 3200 GT

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech