Po nowym Quattroporte, Ghibli jest kolejnym modelem producenta z Modeny, który ma przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Ambityn plan wzrostu Maserati zakłada sprzedaż na poziomie 50 tys. aut rocznie.

Za sprawą Ghibli, Maserati wejdzie do nowego dla siebie segmentu rynkowego. Auto jest mniejsze od Quattroporte i ma bardziej sportowy charakter, który ma przypaść do gustu młodszej klienteli.

Poza wspomnianą jednostką wysokoprężną 3.0 V6, gama silnikowa będzie obejmować dwa turnodoładowane silniki benzynowe, współpracujące z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Dostępne będą dwie opcje napędu: na tylne lub wszystkie koła (wersja Q4).

Maserati Ghibli zostanie oficjalnie zaprezentowane na salonie smaochodowym w Szanghaju (21 – 29 kwietnia). Samochód trafi do sprzedaży na początku 2014 roku.