Maybach 57 to luksusowa limuzyna klasy wyższej produkowana przez koncern DaimlerAG (wtedy – DaimlerChrysler AG). Auto pojawiło się w 1997 roku, a produkcja ruszyła po 5 latach. Nazwa auta pochodzi od jego długości liczonej w decymetrach (5,7 m). Jego bliźniaczym modelem, jest dłuższa wersja o nazwie 62.
Gdy BMW przejęło Rolls-Royce'a, a koncern Volkswagen AG – Bentley'a, Mercedes nie chciał zostać w tyle w najbardziej luksusowym segmencie aut. Ponieważ koncern wykupił prawa do marki Maybach już w latach 60., po śmierci założyciela, postanowił wykorzystać ten fakt i reaktywować markę. Takim sposobem powstał model 57 (i 62), który konstrukcyjnie bazował na Mercedesie klasy S typoszeregu W140 oraz W220.
Stylistycznie natomiast przypominał jedynie klasę S W220. Eleganckie 4-drzwiowe nadwozie miało opływowe kształty, subtelne linie i nierzadko dwukolorowe nadwozie. Samochód powstawał wyłącznie na zamówienie, dlatego lista wyposażenia była w zasadzie nieograniczona.
Do napędu blisko 3-tonowej limuzyny służył ogromny, 5,5-litrowy benzyniak V12 BiTurbo generujący 550 KM. W 2005 roku pojawiła się usportowiona wersja – 57 S. Napędzał ją 6- litowy silnik, również z 2 turbosprężarkami, który rozwijał 612 KM. Moc kierowana była na tylne koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni automatycznej.
W swoim czasie, Maybach 57, podobnie jak większy 62, był jednym z najdroższych samochodów świata. Oprócz długości, główną różnicą między 57 a 62 był fakt, iż 57 był kierowany do osób które same wolały przejąć stery swojego pojazdu.
Wraz z likwidacją marki w 2012 roku, zakończona została również produkcja Maybacha 57.