Maybach nie cieszył się wielkim wzięciem wśród zamożnych tego świata. Być może był zbyt mało luksusowy. Pewne jest, że Mercedes dwa lata temu ogłosił likwidacje marki. Tym samym modele 57 i dłuższy 62 przeszły do historii. Do muzeum trafił też Maybach Exelero - nieco usportowiona wersja luksusowego auta o auto z otwartym nadwoziem - Landaulet.
Dzisiaj okazuje się, że zwyczajna S klasa dla wielu jest zbyt zwyczajna. Dlatego Mercedes chce po raz drugi wskrzesić Maybacha. Szczegóły nie sa znane. Czy auto będzie ociekać luksusem? Pewnie tak, obok potężnej mocy i nowoczenej technologii nie zabraknie wyrafinowanych materiałów wykończeniowych i możliwości personalizacji auta. Między innymi z tego znany był poprzedni Maybach i jak się okazuje tego oczekują bogaci klienci. Teraz i kiedyś, kiedy Maybach był prawdziwą gwiazdą.
A początki firmy sięgają 1909 roku kiedy to niemiecki konstruktor Wilhelm Maybach i jego syn Karl postanowili budować luksusowe auta. Ojciec związany z Daimler Motoren Gesellschaft był bowiem konstruktora pierwszego modelu Mercedesa 35 PS. Początkowo firma Maybach produkowała wyłącznie lotnicze silniki dużej mocy (stosowane m.in. do napędu sterowców Zeppelin). Później rozszerzono paletę produktów do szerokiej gamy silników z zapłonem iskrowym do napędu samochodów, pojazdów szynowych, latających i jednostek pływających.
Ponieważ po zakończeniu I wojny światowej produkcja lotnicza w Niemczech została zakazana, kierownictwo firmy zainteresowało się rozwojem i produkcja własnych samochodów osobowych.
Pierwsze luksusowe auto firmowane marką Maybach pojawiło się w 1919 roku. W 1921 trafił do sprzedaży model W3 wyposażony w 6-cylindrowy silnik o pojemności 5,7 litra. Wytwarzany był z nadwoziem limuzyna, phaeton i landaulet o rozstawie osi 366 cm. 5 lat później debiutował model W5 z jednostką o pojemności zwiększonej do 7 litrów.
W 1929 roku premierę święcił pierwszy na świecie samochód napędzany silnikiem V12 – był to model DS. Najdoskonalsze wersje DS7 i DS8 z jednostkami 7 i 8-litrowymi o mocy 150 i 200 KM nosiły nazwę Zeppelin. DS8 wyposażony był w 7-biegową skrzynię biegów. Pomiędzy rokiem 1934 a 1941 opracowano również szereg aut niższej klasy: SW 35, 38 i 42.
W 1938 wskutek kooperacji firmy Maybach i Fulda powstał prototypowy model opływowego samochodu na bazie SW38, który służył do osiągnięcia granicy prędkości 200 km/h. Do 1941 roku wyprodukowano łącznie 1800 aut. Produkcja samochodów była jednak działalnością niszową. Przez ponad 20 lat (1919-1941) wyprodukowano łącznie tylko ok. 2100 pojazdów.
Po II wojnie światowej próbowano wznowić produkcję samochodów. Ale do tego nie doszło. Po śmierci Karla Maybacha w 1960 roku, prawo do marki kupił koncern Daimler-Benz, a pierwszy prototyp pokazano 1997 roku na targach Tokio Motor Show.