Duże nadwozie Mazdy CX-9 wcale nie jest poważnym utrudnieniem podczas jazdy w mieście. Okazuje się bowiem, że całkiem sprawnie się nią manewruje – mimo że średnica zawracania to pokaźne 12,6 m – a poza tym wysoka pozycja za kierownicą wyraźnie poprawia widoczność we wszystkich kierunkach.
Przeszkodą w trakcie poruszania się w mieście jest natomiast potężny tunel środkowy, na tyle duży, że utrudnia prowadzącemu skręcanie w prawo. Nie bardzo wiadomo, jak w takiej sytuacji ułożyć łokieć – ponad tunelem niewygodnie, natomiast pomiędzy nim a fotelem ręka nie bardzo się mieści. Za to w trakcie podróży autostradą, gdy nie wykonuje się mocnych skrętów, pozycji za kierownicą należą się same pochwały – można się poczuć tak, jakby siedziało się w klubowym fotelu.
Widlasta „szóstka” o mocy 277 KM sprawia, że Mazdą CX-9 można się całkiem sprawnie przemieszczać. Jednocześnie trzeba pamiętać, że wysoka masa w połączeniu z niezbyt szybko działającym „automatem” powoduje, że CX-9 niezbyt chętnie wykorzystuje się do sprinterskich przyspieszeń.
Do takiego sposobu jazdy zniechęca również zużycie paliwa, które jest mocno uzależnione od dynamiki. W mieście spokojne podróżowanie pozwala uzyskać spalanie na poziomie 17 l/100 km, ale wystarczy jeden czy dwa dynamiczniejsze starty spod świateł i już zużycie benzyny wzrasta do 20 l/100 km.
Z kolei na trasie podczas spokojnej jazdy auto potrzebowało około 11 l/100 km. Jednak na autostradzie i gdy będziecie podróżowali w górzystym terenie, spalanie wzrośnie do 13 l/100 km.
Mazda CX-9 - Nasza opinia
Mazda CX-9 dużo pali i ma powolną skrzynię, ale i tak podoba mi się to auto. Komfort resorowania, przestronność czy pojemność bagażnika sprawiają, że CX-9 może być idealnym samochodem na urlopowe wyjazdy.
Mazda CX-9 - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | benz./V6/24 |
Pojemność skokowa (cm3) | 3726 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 277/6250 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 367/4250 |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 6/4x4 |
Hamulce (przód/tył) | tw/tw |
Opony testowanego auta | 245/50 R 20 |
Dł./szer./wys. (mm) | 5105/1936/1728 |
Masa własna/ładowność (kg) | 2065/647 |
Pojemność bagażnika (l) | 265-2851 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 76 |
Mazda CX-9 świetnie sprawdza się jako SUV dla kierowców, którzy często poruszają się z rodziną poza miastem. To zasługa mocnego silnika i przestronnego wnętrza.
Duże nadwozie Mazdy CX-9 wcale nie jest poważnym utrudnieniem podczas jazdy w mieście. Okazuje się bowiem, że całkiem sprawnie się nią manewruje – mimo że średnica zawracania to pokaźne 12,6 m – a poza tym wysoka pozycja za kierownicą wyraźnie poprawia widoczność we wszystkich kierunkach.
Przeszkodą w trakcie poruszania się w mieście jest natomiast potężny tunel środkowy, na tyle duży, że utrudnia prowadzącemu skręcanie w prawo.
Nie bardzo wiadomo, jak w takiej sytuacji ułożyć łokieć – ponad tunelem niewygodnie, natomiast pomiędzy nim a fotelem ręka nie bardzo się mieści. Za to w trakcie podróży autostradą, gdy nie wykonuje się mocnych skrętów, pozycji za kierownicą należą się same pochwały – można się poczuć tak, jakby siedziało się w klubowym fotelu.
Automatyczną skrzynię polubią kierowcy, którym nie zależy na dynamicznym przyspieszaniu
Przednie fotele zapewniają kierowcy maksimum komfortu oraz przestrzeni...
... w drugim rzędzie nie jest gorzej.
Trzeci rząd siedzeń łatwo się składa i nie przeszkadza w ułożeniu walizek w kufrze.
Widlasta „szóstka” o mocy 277 KM sprawia, że Mazdą CX-9 można się całkiem sprawnie przemieszczać. Jednocześnie trzeba pamiętać, że wysoka masa w połączeniu z niezbyt szybko działającym „automatem” powoduje, że CX-9 niezbyt chętnie wykorzystuje się do sprinterskich przyspieszeń.
Do takiego sposobu jazdy zniechęca również zużycie paliwa, które jest mocno uzależnione od dynamiki. W mieście spokojne podróżowanie pozwala uzyskać spalanie na poziomie 17 l/100 km, ale wystarczy jeden czy dwa dynamiczniejsze starty spod świateł i już zużycie benzyny wzrasta do 20 l/100 km.
Z kolei na trasie podczas spokojnej jazdy auto potrzebowało około 11 l/100 km. Jednak na autostradzie i gdy będziecie podróżowali w górzystym terenie, spalanie wzrośnie do
13 l/100 km.
Dużo pali i ma powolną skrzynię, ale i tak podoba mi się to auto. Komfort resorowania, przestronność czy pojemność bagażnika sprawiają, że CX-9 może być idealnym samochodem na urlopowe wyjazdy.