CX-5 jest pierwszym modelem Mazdy zbudowanym od zera z wykorzystaniem wszystkich technologii SKYACTIV (dwa wydajne i oszczędne silniki, dwie skrzynie biegów, lekkie i sztywne podwozie oraz lekkie i wytrzymałe nadwozie).
Silniki te nie wykorzystują konwencjonalnych metod stosowanych obecnie w branży motoryzacyjnej, takich jak obniżanie pojemności skokowej (downsizing) czy tworzenie hybryd z jednostkami elektrycznymi. Japończycy idą trochę pod prąd i proponują alternatywę, która została dobrze przyjęta przez klientów, o czym świadczy wysoki popyt na najnowszego, kompaktowego SUV-a japońskiej marki.
Benzynowy silnik SKYACTIV-G ma 2 litry pojemności i jest wyposażony z bezpośredni wtrysk paliwa. Znaki szczególne motoru to: rekordowo wysoki stopień sprężania 14:1 i specjalnie zaprojektowany kolektor wydechowy 4-2-1. Z napędem na przednie koła motor generuje 165 KM mocy i 210 Nm momentu obrotowego. Wersja z nap dem na obie osie ma moc 160 KM i 208 Nm momentu.
Drugim motorem jest turbodiesel SKYACTIV-D o pojemności 2,2 litra z wtryskiem common-rail charakteryzuje się bardzo niskim stopniem sprężania 14:1, dwustopniowym układem turbodoładowania ze zmienną geometrią. Jednostka oferowana jest w dwóch wersjach: 150 KM i 380Nm oraz 175 KM i 420Nm j (tylko z nap dem na obie osie).
Oba silniki będą napędzać następną generację Mazdy 6, której premiera odbędzie się jeszcze w 2012 roku. Do marca 2016 roku (koniec roku fiskalnego), Mazda zamierza sprzedać 1 700 000 sztuk silników z rodziny SKYACTIV. Szacuje się, że modele z technologią SKYACTIV będą stanowić około 80 proc. całkowitej sprzedaży.