Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mercedes Klasa B

Mercedes Klasa B

Ikona samochodu

Mercedes-Benz klasy B to niewielki minivan, produkowany przez niemiecką firmę. Sam producent określa go mianem Compact Sport Tourer. Ze względu na rozmiar połączony z charakterystycznym typem nadwozia, auto jest sklasyfikowane między klasą C, a K.

Pierwsza generacja klasy B (W245) pojawiła się na rynku w 2005 roku, jako następca modelu Vaneo. Razem z mniejszą klasą A, z którą zresztą minivan (niemiecki producent nie lubi takiego określenia dla swojego „dziecka”) był spokrewniony, były to ówcześnie jedyne Mercedesy z napędem na przednią oś. Stylistyka auta była dosyć podobna do innych modeli obecnych w ofercie. Z przodu dominował duży, chromowany grill ze sporych rozmiarów logiem marki, tył natomiast kończył się dosyć gwałtownie. Całość sprawiała dobre wrażenie. Pozycje zajmowane przez kierowce i pasażerów są dosyć wysokie – głównym powodem tego były względy bezpieczeństwa.

Mercedes zaprojektował „podwójną podłogę” pod którą miał się chować silnik wraz ze skrzynią przekładniową w razie czołowego zderzenia. Pomimo „charakterystycznej” pozycji, miejsca dla wszystkich jest pod dostatkiem, a bagażnik oferuje imponujące 544 litry. Pojemność tą można łatwo zwiększyć składając II rząd siedzeń – uzyskujemy wtedy aż 1530 litrów. Mimo iż to Mercedes, wnętrze nie pławi się w luksusie. Zamysł producenta był taki, aby klasa B miała jak najszersze grono odbiorców, toteż musiała „przyoszczędzić” na luksusach, choć dziwić może nawet konieczność dopłaty za elektryczne sterowanie szyb w tylnych drzwiach.

W 2008 roku samochód przeszedł delikatny facelifting, który objął m.in. przemodelowanie atrapy chłodnicy oraz zderzaka. Do napędu tego auta służyły w dużej mierze benzyniaki. Gamę otwierał 1,5-litrowy silnik o mocy 95 KM. Większa, 1,7-litrowa jednostka rozwijała 115 KM. Największy, 2-litrowy silnik występował w wersji wolnossącej i turbodoładowanej. Ta pierwsza generowała 136, a druga – 193 KM. Jedyny diesel CDI osiągał z pojemności skokowej równej 2 litry, 109 lub 140 KM. Za przeniesienie mocy na koła odpowiadał manual o 5 lub 6 przełożeniach lub bezstopniowa przekładnia CVT.

W 2011 roku do sprzedaży weszła II generacja klasy B (W246). Stylistycznie auto wypadało korzystniej od swojego poprzednika – oprócz tego że stało się odrobinę dłuższe i szersza, linia dachu została poprowadzona zdecydowanie niżej, co w połączeniu z licznymi przetłoczeniami i mocno wysuniętą maską sprawiało wrażenie, że auto jest dynamiczne i „agresywnie” nastawione. Niestety na zmianach rozmiarowych, głównie ucierpiała pojemność bagażnika – wynosiła ona teraz 490 litrów.

Auto w porównaniu do poprzednika mogło zostać „naszpikowane” wieloma różnymi systemami wspomagającymi bezpieczeństwo podróżnych. I tak, klasa B jako pierwszy kompakt na świecie został wyposażony w system ostrzegania przed kolizją Collision Prevention Assist. W 2014 roku przeprowadzono facelifting auta, który objął m.in. zmianę grilla, zderzaka przedniego, świateł przednich i tylnych oraz końcówek rur wydechowych.

Pod maską tym razem znalazło się więcej diesli niż benzyniaków. Wśród silników wysokoprężnych do wyboru były motory o pojemności 1.5-, 1.8- i 2.2-litrowe o mocy odpowiednio 90 lub 109, 136 oraz 170 KM. Jednostki benzynowe są oferowane w pojemności 1,6 lub 2 litrów. Pierwsza z nich może rozwijać 122 lub 156 KM, druga - 184 (występuje z napędem na 4 koła) lub 211 KM (tylko ze skrzynią dwusprzęgłową). Po faceliftingu najsłabszy benzyniak rozwijał 102 KM z pojemności 1,6 litra, reszta nie uległa zmianie. Wśród diesli zlikwidowano 1,8-litrową jednostkę, a moc, którą ona rozwijała, generował teraz 1,5-litrowy silnik. Standardowo napędzana jest przednia oś, ale niektóre jednostki można łączyć z napędem 4MATIC. Do wyboru stoi 6-biegowa skrzynia manualna oraz 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa.

Głównym konkurentem Mercedesa klasy B jest BMW serii 2 Sports Tourer.

Mercedes Klasa B - generacje

Ikona samochodu

Mercedes Klasa B I W 245 (2005 - 2011)

Ikona samochodu

Mercedes Klasa B II W246 (2011 - )

Mercedes Klasa B - powiązane artykuły

Niezawodny pojazd klasy B?

Niezawodny pojazd klasy B?

Kiedyś Mercedesy z silnikami Diesla uchodziły za auta wyjątkowo trwałe, niezawodne, a dzięki temu – tanie w eksploatacji i naprawach. To było dawno temu...
Facelifting Mercedesa klasy B

Facelifting Mercedesa klasy B

Trzy lata po debiucie rynkowym Mercedesa klasy B niemiecki koncern wypuści na rynek odmłodzoną wersję tego minivana. Nowości to m.in. system Start & Stop oraz wersja B 170 NGT napędzana standardowym paliwem, bądź gazem ziemnym.
Poprzednia

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech