Mercedes-Benz GLK (X204) to luksusowy kompaktowy crossover produkowany przez koncern Daimler AG. Nazwa pochodzi od pierwszych liter niemieckich słów określających ten model (Geländewagen Luxus Kompaktklasse, co oznacza luksusowa kompaktowa terenówka).
Auto pojawiło się w 2008 roku i bazuje na mniejszej klasie C, z która dzieli m.in. płytę podłogową, choć pod względem stylistyki nawiązuje do większej klasy G. Dzięki licznym ostrym kształtom i zgrabnej formie, GLK wygląda bardzo atrakcyjnie i dynamicznie.
Dopóki w 2013 roku nie pojawił się GLA, był on najmniejszym SUV-em w ofercie niemieckiej marki. Choć wygląda na auto przystosowane do radzenia sobie w terenie, nie czuje się tam jak ryba w wodzie. Można co prawda zamówić do niego pakiet offroadowy, który chroni auto zarówno z zewnątrz jak i od dołu przed uszkodzeniami mechanicznymi, jednak najlepiej GLK czuje się na asfalcie. Nie bez powodu producent oferuje do niego także za dopłatą 19-calowe felgi. Za rozdział mocy na obie osie odpowiada system 4MATIC.
Patrząc na wymiary zewnętrzne można odnieść wrażenie, iż wnętrze jest odrobinę większe. Rozczarować może fakt, że w tej klasie auta, na tylnej kanapie wyższe osoby narzekają na brak miejsca na nogi. Bagażnik może pomieścić 450 litrów bagażu – to całkiem przyzwoity wynik, a gdy złożymy II rząd siedzeń, przestrzeń ta rośnie do 1550 litrów.
W 2012 roku auto przeszło facelifting. Stylistyka zyskała bardziej nowoczesnego wyglądu – przemodelowano w dużej mierze pas przedni oraz odrobinę tylny. Przed liftingiem do napędu mogły służyć wśród benzyniaków tylko V6-ki. Miały pojemność 3 lub 3,5 litra i rozwijały 231 oraz 272 KM. Po zmianie pod maską wylądowała rzędowa „czwórka” o pojemności 2 litrów i mocy 184 i 211 KM, a 3,5-litrowa widlasta „szóstka” została podkręcona do 306 KM. Jeśli chodzi o diesle, wybór był nieco większy. Przed odświeżeniem dostępne były 2 silniki – R4 o pojemności 2,1 litra i 3-litrowa V6-ka. Pierwszy z nich mógł mieć moc 143, 170 lub 204 KM, a drugi – 224 lub 231 KM. Po liftingu pozostawiono wszystkie jednostki 4-cylindrowe, a silnik 6-cylindrowy pozostał tylko jeden – rozwijał 265 KM. Do wyboru była 6-biegowa skrzynia manualna oraz 7-stopniowy automat.
Ze względu na zmianę w nomenklaturze niemieckiej marki, GLK został w 2015 roku przemianowany na GLC.
Głównymi rywalami Mercedesa GLK ą m.in. Audu Q5 oraz Porsche Macan.