Pierwsza odsłona nastąpiła na salonie w chińskim Guangzhou (na południu Chin, w Kantonie), druga – kilka godzin później – na salonie w Los Angeles w USA.

Oba rynki są najważniejsze dla Mercedesa, jeśli idzie o luksusowe modele, stąd też premiery na dwóch salonach równocześnie.

Mercedes-Maybach to zmieniona i wydłużona klasa S. Auto ma 5453 mm długości, a rozstaw osi wynosi 3365 mm – jest dłuższy aż o 20 cm w porównaniu ze „zwykłą" klasą S Long.

Mercedes zdecydował się stworzyć submarkę, przywołując luksusowego Maybacha już po raz drugi w swojej historii.

Marka Maybach istniała od 1909 roku do końca II wojny światowej, a w latach 90. XX wieku Daimler-Benz reaktywował ją produkując luksowe auta, które jednak nie zdobyły serc najbogatszych klientów, dlatego w 2012 r. przestała istnieć.

Teraz Mercedes próbuje pożenić swoją fimę z Maybachem, ale nie udając, że to zupełnie inna marka.

Zaprezentowane w Chinach i USA modele Mercedes-Maybach S600 mają być – według zapewnień Mercedesa – najbardziej luksusowymi samochodami świata. Pod maską modelu S600 pracuje 6-litrowy silnik V12 biturbo o mocy 530 KM i gigantycznym momencie obrotowym 830 Nm.

Auto przyspiesza do „setki" w 5 sekund, a jego prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) to 250 km/h.

Z zewnątrz Mercedes-Maybach odróżnia się od klasy S (oprócz większej długości) innym przodem i zmienioną linią boczną. Wewnątrz zastosowano materiały naturalne najwyższej jakości, a zamiast tylnej kanapy są dwa osobne fotele.

Tylne fotele można rozkładać do pozycji półleżącej, mają też funkcję masażu. Mercedes zapewnia, że jego flagowy model to najcichsze auto świata.

Sprzedaż modelu Mercedes-Maybach S600 rozpocznie się w lutym 2015 roku.

W 2015 roku pojawi się też model S500 oraz S500 4Matic (z napędem na 4 koła). Pod maską Mercedesa-Maybacha S500 będzie pracował silnik V8 biturbo o poj. 4663 ccm i mocy 455 KM.