Chlewiska to mała mierjscowość nieopodal Szydłowca, oddalona od Warszawy o 130 km. Jest tam oddział Muzeum Techniki, a w nim zbiór ok. 40 samochodów, w tym kilka prototypów.
Najciekawszym i najmniej znanym jest mikrosamochód Meduza. Pojazd powstał w 1957 roku w WSK Mielec. W całej Europie panowała wówczas moda na małe autka, np. w Niemczech powstały wtedy Goggomobil i BMW Isetta.
22 lipca 1957 roku pokazano 3 prototypy mikrosamochodów – dwie wersje Mikrusa i jedną Meduzę. Autka miały ten sam dwucylindrowy, dwusuwowy silnik o pojemności 296 ccm i mocy 14,5 KM. Osiągały 85 km/h.
Mikrus skierowany został do produkcji seryjnej. Budowano go tylko przez rok, zbudowano niespełna 3 tys. egzemplarzy. Meduza pozostała prototypem w jednym egzemplarzu.
W Chlewiskach obejrzeć można także milionowy egzemplarz Fiata 125p – auto wyprodukowano 8 listopada 1976 roku.
Fiata 125p produkowano w warszawskiej FSO od 1967 roku – na licencji Fiata. Produkcja trwała do czerwca 1991 roku – czyli przez 24 lata!
W Chlewiskach obejrzeć można także ostatni egzemplarz, jaki zjechał z taśm FSO – jest to wersja kombi z numerem 1 445 699. Ponieważ Fiat wcześniej cofnął licencję samochód nie nazywał się Fiat tylko FSO 125p.
Kolejny prototyp to Polonez Analog – z napędem 4x4. Zbudowano siedem egzemplarzy, z których sześć przetrwało do dziś.
Drugi nietypowy Polonez to wersja coupe. Produkowano go przez 3 lata, powstało kilkaset sztuk. Dziś jest to model szczególnie ceniony i poszukiwany przez kolekcjonerów.