Meta tego słynnego wyścigu do chmur znajduje się na wysokości 4300 m n.p.m.. Różnica wysokości wynosząca 1500 m n.p.m. jest wyzwaniem dla kierowców i ich maszyn (różnica ciśnienia atmosferycznego i temperatury, zmienne warunki pogodowe i inne czynniki). Pierwszy wyścig Pikes Peak odbył się w 1916 roku, jest to druga, najstarsza impreza motorowa w USA (po Indianapolis 500).

Mitsubishi Motors Corporation zadebiutowało w tej imprezie w ubiegłym roku, wystawiając do rywalizacji prototyp i-MiEV Evolution, który ukończył zawody na drugim miejscu w kategorii pojazdów elektrycznych. Udział w zeszłorocznej edycji przyniósł firmie wiele kluczowych informacji dla procesu tworzenia i rozwoju samochodów z napędem elektrycznym., które firma ma zamiar wykorzystać w ramach programu rozwojowo-badawczego @earth TECHNOLOGY*2, a w w nastepnej kolejności w seryjnych samochodach.

W Pikes Peak International Hill Climb 2013, Mitsubishi wystawi porototypowe elektryczne wyścigówki MiEV Evolution II z napędem na cztery koła. Japoński producent liczy po cichu na zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, ale będzie to bardzo trudne zadanie.

Elektryczne Mitsubishi w Pikes Peak 2013 Foto: Auto Świat
Elektryczne Mitsubishi w Pikes Peak 2013

Pierwszy pojazd poprowadzi dwukrotny triumfator Rajdu Dakar, Hiroshi Masuoka, który w zeszłym roku za sterami i-MiEV Evolution wywalczył drugą lokatę w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Zawodnik ten pełnił będzie również funkcję kapitana zespołu MMC. Za kierownicą drugiego Mitsubishi MiEV Evolution II will zasiądzie Greg Tracy, sześciokrotny zwycięzca Pikes Peak w kategorii jednośladów.

Ponadto w tegorocznej edycji Pikes Peak udział weźmie firma Mitsubishi Motors North America (filia MMC w USA) w roli sponsora reprezentującego oraz nowe Mitsubishi Outlander, który będzie pełnił rolę oficjalnego samochodu bezpieczeństwa.